2024.03.29. - Auguszta

Hátsókerékhajtású BMW X?

Hátsókerékhajtású BMW X?
A legújabb pletykák szerint a BMW az összkerékhajtásról is lemond, hogy alacsonyan tarthassa legkisebb szabadidõ-autójának árát.

A kompakt SUV-k kategóriájában nem ritkák a kétkerék-hajtású modellváltozatok, de a BMW X sorozatában eddig nem fordult elõ ilyen.

A legtöbb hasonló méretû típus ugyanis fronthajtású alapokra épül, így az összkerékhajtás elhagyása az autó stabilitását nem befolyásolja jelentõsen.
A német gyártó viszont hagyományosan hátsókerék-hajtású alapokra építkezik - az X1-eshez például a 3-as sorozat padlólemezét használják - így a kis tapadás mellett jelentkezõ kitörési hajlam megfékezésére komoly elektronikus hajtásszabályozást kell majd bevetniük.

Úgy tudjuk, a hátsókerék-hajtású X1-esek az sDrive melléknevet kapják majd, és csak a kisebb teljesítményû, négyhengeres motorokkal készül ilyen egyszerûsített kivitel.

A felhasználók nagy része - azok, akik szabadidõ-autót vezetve sem térnek le az épített utakról - valószínûleg inkább a megoldás elõnyeit érzik majd, hiszen a kétkerék-hajtás alacsonyabb fogyasztást, kisebb súlyt és belsõ ellenállást, és persze alacsonyabb árat eredményez.