2024.04.19. - Emma

530 lóerõs az új brit sportautó az AF10

530 lóerõs az új brit sportautó az AF10
Az Arash a 2006-os Londoni Autószalonon jelentkezett az AF10 akkor még korai koncepciójával. Azóta a formaterv és a technika is jelentõs változásokon esett át, ám a cég most megerõsítette, hogy elkészültek a szériaváltozattal.

Az autó sziluettje nagyon hasonlít a Ferrari Enzoéra, pedig a két autó nagyon nem egy ligában versenyzik, persze ez csak vevõk pénztárcájára vonatkozik.
Az AF10 ugyanis ár/érték vagy még inkább forint/lóerõ arányban verhetetlen, hiszen ára az Egyesült Királyságban "mindössze" 54 millió forint. A cég vezetõi nem is titkolják, hogy õk nem a Ferraritól vagy a Lamborghinitõl szeretnének vásárlókat átcsábítani, hanem a kisebb cégektõl, amilyen például a Koenigsegg vagy a Pagani.

Az autó karosszériája szinte teljes egészében szénszál-erõsítésû mûanyagból készült, beleértve a vázat is, amelynek eredményeképpen az autó súlya nem haladja meg az 1200 kg-ot. Ezzel az AF10 csaknem 160 kg-mal könnyebb lesz az Enzonál, a testes McLaren SLR-nél pedig majd fél tonnával nyom kevesebbet.


A könnyû karosszéria mozgatásáról a Corvette hétliteres V8-asa gondoskodik, amelyet az angolok kissé átdolgoztak. Teljesítménye így 530 lóerõ lett, amely hatfokozatú, Graziano márkájú manuális váltón keresztül szabadul a hátsó tengelyre, ám a hírek szerint a cég egy saját fejlesztésû szekvenciális egységen is dolgozik.


A pletykák szerint az Arash nem elégszik meg ennyivel, ugyanis az autó a közeljövõben megkaphatja a Corvette ZR1 640 lóerõs motorját is, amellyel a szupersportkocsik szûk mezõnyébe kerülne. Amennyiben az AF10 sikeres lesz, készülhet egy olcsóbb AF08-as modell is, amely ugyan gyengébb lenne a nagytestvérnél, viszont többet tudnának eladni belõle. Az AF10 forgalmazása egyébként 2009-ben indul, a széria nagyságáról azonban egyelõre nem nyilatkoztak az illetékesek.