Hamarosan érkezik ugyanis a Sorento teljesen áttervezett utódja, valamint egy kiskategóriás egyterû autót is bemutatnak, amelyet egyelõre csak YN kódnéven kezelnek a gyáriak.
Az új generációs Sorento elsõként 2009 tavaszán, a Genfi Autószalonon mutatkozik be, de szemfüles fényképészeknek már sikerült elcsípniük belõle egy többé-kevésbé leplezett példányt.
Utastere immár hétülésesként is rendelhetõ lesz, akárcsak a testvérmodell Hyundai Santa Fe, a nagyobbik Kia terepes ugyanis eddig csak öt üléssel volt rendelhetõ. Alapmotorja 2,4 literes benzines lesz, de ennek alternatívájaként kétféle dízel közül lehet választani. A nagyobbik ígérkezik izgalmasnak, az új fejlesztésû, 2,2 literes common-rail dízel ugyanis 185 lóerõre képes, és hatsebességes automataváltót csatlakoztatnak hozzá.
Nagy hangsúlyt fektet arra a Kia, hogy a Sorento országúti menetkomfortja jobb legyen az eddiginél, még akkor is, ha ezzel a kocsi veszít a terepképességeibõl. A Sorento gyártása az Egyesült Államokban is folyik majd, de az európai piacra továbbra is dél-koreai gyártásból érkezik a modell.
A készülõ kiskategóriás egyterûrõl még nem sokat tudni, csak annyit, hogy a Hyundai i20 és Kia Soul közös platformjára épül. Az Opel Meriva és Nissan Note dél-koreai ellenfelét Európában gyártják majd, és várhatóan erre is hét év garanciát vállal majd gyártója.