2024.04.19. - Emma

A Honda belehúz a sportautógyártásba - Utódot kap az NSX, S2000, és CRX is

A Honda belehúz a sportautógyártásba - Utódot kap az NSX, S2000, és CRX is
Míg a 90-es évek derekán még dúskáltunk japán sportautókban, addig mára szegényesebbé vált a kínálat "rizsrakétákból". Ha a Hondán múlik, akkor hamarosan visszatérnek a japán sportolók, ugyanis hamarosan feltámasztja néhány legendás modelljét.

A CR-Z elérhetõ árú sportmodell lesz!

Az évtized végére komoly japán sportautó offenzíva várható, mivel a Nissan GT-R után a Lexus és a Toyota is sportautót dob piacra.
A Honda sem ül tétlenül, és hamarosan több élményszerzõ modellt is bemutat. Az új stratégiának köszönhetõen az NSX és a CRX felélesztésével, illetve az S2000 utódjának bemutatásával a japánok három árkategóriában indítanának sportmodellt.

Ha japán szuperautóról beszél az ember, az NSX biztosan szóba kerül. A 280 lóerõ körüli teljesítménnyel rendelkezõ, alumínium karosszériás Honda gyártását 15 év után fejezték be, az évtized végére pedig teljesen új modellként tér vissza. Bár a külsõ kialakítás még teljesen bizonytalan, azt tudni lehet, hogy az új modell 500 lóerõs motort, összkerék-hajtást, és -kormányzást is kap.

Az alacsonyabb árkategóriában hódító CRX utódját a CR-Z tanulmány vetíti elõre, melynek szériaváltozata már 2009 végén bemutatkozik. Az autó fejlesztése a hírek szerint már 90 százalékos stádiumban van, és vélhetõen körülbelül 250 lóerõs erõforrást találunk majd a motorháztetõ alatt.

Az évtized végén az S2000 második generációja is bemutatkozik. A népszerû roadsterrõl még nem szivárgott ki információ, de valószínû, hogy a fejlesztésnél a kanyartulajdonságok javítása mellett a 240 tagú ménes gyarapítása is a Honda mérnökök szeme elõtt lebeg majd.

Forrás: hondaszeged.hu