2024.04.19. - Emma

Rejtett agresszivitás: SEAT Leon Cupra

Rejtett agresszivitás: SEAT Leon Cupra
A spanyol méregzsák 7 211 000 forintos ára csak elsõ hallásra sok, ár-érték aránya az egyik legjobb a kategóriában. A "hot hatch", tehát a kompakt méregzsák szegmens egyik legtehetségesebb képviselõjével van dolgunk, melynek ár-érték aránya is kiemelkedõen jó. Az új Leon Cuprában megvan mindaz, amiért elõdjét szerettük, de egymillióval olcsóbb nála. Kiélezett utcai sportautó, s meglepõ módon munkába járásra is alkalmas. Bár a SEAT hangsúlyozta, hogy az új Leon Cupra tulajdonképpen a túraautó bajnokságban versenyzõ Leon utcai kivitele, külseje igen visszafogott lett. Nincsenek látványos karosszériaszélesítések, mélyre húzott kötények, vagy kiálló hátsó szárny.
A Cupra a sima Leonhoz képest 14 mm-rel ültetett futómûvön nyugszik, de még így is "terepjárónak" tûnik, meg sem közelíti elõdje "alacsonyságát". A légnyílásokkal tûzdelt elsõ lökhárítóban van ugyan némi agresszivitás, de a gömbölyû, sima far nem illik egy ilyen kaliberû autóhoz.

Az egyértelmû feliraton kívül csak az ovális kipufogóvég, a fekete mûanyag hátsó lökhárító betét, továbbá a fényes fekete tükörházak és a 18 colos könnyûfém kerekek árulkodnak a Cupra csúcsmodellrõl. Persze az egyedi stíluselemek sokkal jobban érvényesülnek, ha az autó piros, sárga vagy fehér színû. Ezért ha a piros lámpánál mellénk áll egy fekete Leon Cupra, csakis a felnik mögött megbúvó óriási méretû féktárcsák alapján nyerhetünk bizonyosságot. Ne nagyon versenyezzünk vele!