Ilyen még nem volt az Év Autója szavazás 45 éves történetében: idõ elõtt kiszivárgott a 2009-es választás eredménye.
Legalábbis, ha igaznak bizonyulnak az interneten terjedõ hírek.
A Fiat konszern ráadásul a második helyet is bezsebelhette, hiszen a képzeletbeli dobogó második fokára a Lancia Delta állhatott. A harmadik az elõdjénél sokkal felnõttesebb Ford Fiesta, ami 2010-tõl már az Egyesült Államokban is kapható lesz. Szereti tehát a zsûri az olaszokat, hiszen tavaly is a Fiat 500-as nyert.
A hét döntõsbõl egyébként az új Renault Megane, a Volkswagen Golf VI, az Opel Insignia, a Skoda Superb és Citroen C5 csúsztak le a dobogóról. A döntés azért sem meglepõ, mert a drágább presztízsautókat, illetve a rétegmodelleket hagyományosan ritkán díjazzák az ítészek, így a Jaguar XF, a Mercedes GLK és az új 7-es BMW sem kerülhetett be a döntõsök közé.
A MiTo természetesen már Magyarországon is kapható, legkevesebb 3 995 000 forintért, a legdrágább kivitel, az 1,6-os 120 lóerõs dízel Distinctive kivitele pedig 5 550 000 forinttól indul. A legizgalmasabb kivitelnek viszont egyértelmûen az 1,4-es 155 lóerõs turbós benzines ígérkezik (4 995 000 Ft-tól).