2024.03.29. - Auguszta

Mokányabb, agresszívabb lett a Nissan 370Z

Mokányabb, agresszívabb lett a Nissan 370Z
Szûk egy hónappal a hivatalos premier elõtt megjelentek az elsõ képek a Nissan új sportkocsijáról.

Az új modell megtartotta elõdje jellegzetes karakterét - megmaradt a hosszú orr és a feltûnõ sárvédõ-szélesítések -, de mokányabb, agresszívabb jelenség lett a 370Z.

A túlnyúlások rövidebbek - fõleg az autó hátulját kurtították meg -, a bumerángforma elsõ lámpáktól és az óriási elsõ légbeömlõtõl pedig fenyegetõbbé vált az autó elölnézete.
A legjellegzetesebb változás mégis a töretlen ívû tetõvonal, amelyet csupán a legvégén, a csomagtartófedél peremén zavar meg egy kisebb légterelõ él. Nemcsak a forma tûnik sportosabbnak, de az új Z teljesítményét is tovább növelik a VQ37VHR jelzésû 3,7 literes hathengeressel. Ez a motor alapjaiban az Infiniti G37 Coupé 330 lóerõs V6-osával egyezik meg, de állítólag még erõsebb lesz: egyes pletykák szerint több mint 350 lóerõt hoznak ki belõle.

A 350Z-t talán a belsõ térben használt gyenge minõségû anyagok miatt érte a legtöbb kritika. Úgy tûnik azonban, az utódmodell esetében kijavították ezt a hibát, vagy legalábbis ez az érzésünk a belsõ térrõl készült fotó láttán. A belsõ formák esetében is felfedezhetõ ugyanaz a hagyománytisztelet, mint a külsõ esetében: a tervezõk itt is igyekeztek minél többet megtartani az elõdmodell jellegzetes megoldásaiból - így megmaradt a hármas osztású mûszeregység, illetve a három apró, kerek óra a mûszerfal tetején középen, viszont a formák itt is lágyabbak lettek.

A Nissan új sportautója, a 370Z novemberben, a Los Angeles Auto Show-n mutatkozik be, a forgalmazás beindítására viszont még várni kell: Amerikában alighanem 2009 tavaszán, míg Európában valószínûleg csak hónapokkal késõbb lesz kapható a típus.
Nissan 370Z