rss
  • BMW X5 tuning a AC Schnitzer-tõl

  • Az szinte bizonyos, hogy ha BMW tuningról esik szó, akkor az AC Schnitzer neve elõbb-utóbb felbukkan valahol, hiszen a német tuning cég elsõsorban a bajor márka modelljeire szakosodott.

    Az X5-nek szánt Falcon kreációjuk is szemet gyönyörködtetõ.

    Az AC Schnitzer neve ismerõsen csenghet a bajor márka szerelmesei számára, hiszen a német tuning cég elõszeretettel veszi kezelésbe a BMW egyes modelljeit.

    A versenysportban számos diadalt maga mögött tudó vállalat nem csak a propelleres logóval ellátott négykerekûekhez, hanem a BMW csoportba tartozó egyéb autókhoz is gyárt egyedi kiegészítõket. A repertoár szerencsére a Minire és a Land Roverre is kiterjed. A cikkünk alapjául szolgáló X5-ös tuning csomag ugyan nem a legfrisebb az AC Schnitzer kínálatában de mindenképpen megérdemel egy bemutatást a Falcon, azaz sólyom névre hallgató szett.


    Az aacheni székhelyû tuning cég jobbára a BMW modelljei számára fejleszt ki optikai és motor tuning csomagokat, a sorból természetesen az X5-ös batár sem maradhatott ki. A Falcon névre keresztelt kit tartalmaz egy komplett optikai szettet, valamint egy meggyõzõ teljesítmény növelõ kúrát is a 3 literes dizel aggregát számára. Az eredetileg 286 lóerõs "olajkályha" teljesítményét 24 lóerõvel toldotta meg a cég, így 310 lóerõt teljesít az AC Schnitzer olvasatában.

    A full optika tartalmaz egy szépen "átrajzolt" front spoilert, egy hozzá passzoló egyedi vészhárító toldatot, kerékjárati ív szélesítések elöl-hátul, amelyekrõl tulajdonképpen a Falcon a nevét is kapta, valamint két háromszög alakú kopoltyút, amelyen keresztül friss levegõhöz és némi hûtéshez is juthat a motor.

    A tökéletes kiegészítõk mit sem érnek mutatós alufelnik nélkül, tudják ezt a német mérnökök is, így egy különleges 22 colos garnitúrát illesztettek az országúti terepjáró alá. Akinek esetleg a fekete nem tetszik az választhatja a króm/fekete színû könnyûfém granitúrát is.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A lovakra is gondolt a Roush

    A Ford-tuninggal foglalkozó amerikai cég olyan igény kielégítésére vállalkozott, amelyrõl a legtöbben valószínûleg azt sem tudtuk, hogy létezik. A török központú Kurt Systemsnek, amely versenylovak felkészítésével foglalkozik, egy egyedi lóedzõ jármûvet építettek, amellyel akár 60 km/h-s sebességgel is futtathatók a lovak.

    A különleges szerkezet lényegében egy lóverseny-indító állás és egy autó keveréke, amely menet közben képes pontosan tartani a ló tempóját, és közben folyamatosan vizsgálni az állat állapotát.

  • A Mercedes bemutatta a McLarennel közös fejlesztésû SLR utolsó szériáját

    A Mercedes bemutatta a McLarennel közös fejlesztésû SLR utolsó szériáját, amelyet a híres autóversenyzõrõl, Stirling Mossról neveztek el. A szélvédõ nélküli SLR igazi ritkaság lesz, ugyanis mindössze 75 példány gyártását tervezik.

    Már korábban hivatalossá vált, hogy a közúti autók fejlesztése terén szétválnak a Mercedes és a McLaren útjai, ugyanis a németek a DTM-beli partnerükkel, a HWA-val fejlesztik a következõ stuttgarti csúcsmodellt, míg a brit forma-1-es istálló önállóan végzi legújabb modelljének fejlesztését.

  • Ford Explorer 2010 - újfajta kanyarodást segítõ rendszerrel

    Alvázas helyett önhordó karosszériát kapott a Ford népszerû amerikai terepjárója.

    Kisebb károsanyag-kibocsátását alacsonyabb tömeggel és korszerûbb, turbómotort is tartalmazó motorpalettával érték el.

    Világújdonságként felfúvódó biztonsági övekkel és egy újfajta, kanyarodást segítõ rendszerrel is felszerelték. A minden ízében modern megjelenésû új Explorer könnyen felismerhetõ lesz jellegzetes hûtõmaszkjáról, feketére festett.

  • A Hyundai sportautót faragna a Blue-Will-bõl!

    Érdekes koncepcióval jelentkezik a hétvégén kezdõdõ Szöuli Autószalonon a Hyundai.

    Blue-Will-t a hírek szerint hamarosan az utcán is viszont láthatjuk, a márka ugyanis hibrid sportautót faragna belõle.

    Az utóbbi évek egyik legharmonikusabb formatervû koncepcióját leplezte le a gyártó múlt héten. A Blue-Will tanulmány az április 2-án a Szöuli Autószalonon mutatkozik be a nagyközönségnek, és bár még be sem mutatták, a gyártó vezetõi máris sorozatgyártásán gondolkodnak.

  • Az új Renault Safrane a közel-kelet számára készül

    Az egykori Renault luxusmodell 2000-es visszavonulása után azt hittük, soha többé nem találkozunk új autón a Safrane típusjelzéssel, de tévedtünk. A franciák most elõhozakodtak egy második autóval ezen a néven, igaz, egyelõre Európába nem hoznak belõle.

    A régi Safrane nem volt különösebben sikeres. Bár nyolc évig volt piacon, sem a minõsége, sem a külseje nem tette igazán emlékezetessé. A Renault most bemutatkozó nagykocsija talán épp ezért kapta meg a Safrane nevet.

  • A BMW bemutatta a Mini Cabrio második generációját

    A BMW végre bemutatta a Mini Cabrio várva várt második generációját. Az autó látványra nagy meglepetéseket nem tartogat, de mégis teljes egészében megújult és a lemezek alatt is komoly változások történtek.

    A Mini Cabrio második generációjának érkezését már nagyon várták az autó rajongói, hiszen a jelenlegi modell alapját még mindig az elõzõ Mini adja annak ellenére, hogy a keménytetõs változat már közel két éve megújult.

  • Megkezdték a Volga Siber gyártását

    A GAZ-csoport hétfõn bejelentette, hogy Nyizsnij Novgorodban megkezdték a Volga Siber, azaz a Chrylser Sebring orosz viszonyokra és igényekre átalakított testvérmodelljének a gyártását.

    A göröngyös utakhoz és kemény telekhez igazított Siber a Sebringnél nagyobb szabad magassággal és keményebb futómûvel kerül piacra, az autót már Putyin exelnök is kipróbálta, és az Interfax jelentése szerint a következõképp összegzett: "A futómû kicsit kemény, de jól gyorsul az autó."

  • Német éden

    Gottlieb Daimler, Wilhelm Maybach és Karl Benz már az automobilizmus hajnalán biztosította Németország vezetõ helyét az iparban. Aztán új trónkövetelõk jöttek, akik közül késõbb sokan - például Nagy-Britannia és Franciaország - visszaléptek epizodistává, mások, mint Japán és az Egyesült Államok, a mai napig is õrzik kiharcolt pozícióikat. Ám mindez nem szoríthatta háttérbe a német autóipart, amely az elsõ gépkocsi megszületése óta folyamatosan a világ élmezõnyéhez tartozik.

  • Filléres befektetéssel környezetbarát a Lotusnál

    Nem feltétlen kell milliárdokat ölni hibrid hajtásláncok, vagy étvágytalan dízelmotorok fejlesztésébe, hogy egy autó kevesebb kárt okozzon a környezetének.

    Erre szolgáltat példát a Lotus legújabb tanulmányautója, a Londonban bemutatkozó Eco Elise Concept

    A Lotusnál azt gondolták, a környezet védelme a gyártásnál kezdõdik.

  • A Toyota Prius hibrid 5 liter alatt fogyaszt

    Hosszú várakozás és után a Detroiti Autószalonon bemutatkozott a vadonatúj Toyota Prius. A világ elsõ hibridje külsõleg nem tartogatott meglepetéseket,ám a lemezek alatt bõven találunk változásokat, aminek köszönhetõen az autó fogyasztása tovább csökkent.

    A Toyota 1997-ben mutatta be a világ elsõ sorozatgyártású hibridjét, amely azóta töretlen népszerûségnek örvend, hiszen 2004 óta egyedül az Egyesült Államokban több mint 640 000 Priust értékesítettek.

  • Honda Accord 2011 - elegáns külsõvel

    A tervezõbb elegánsabbra rajzolták a változatlan vonalú lámpákat, lecserélték a lökhárítókat, új hûtõráccsal vértezték fel a modellt, friss felnikkel díszítették a kocsit és néhány új színárnyalatot is a palettára küldtek. Az eddig is tökéletes minõségû utastérbe még finomabb anyagok érkeztek, a bõrborítású kezelõszerveket pedig diszkrét fémbetétek dobják fel – ezen kívül a 2,2 literes 180 lovas dízelmotorral és a 2,4-es 201 lóerõs benzines egységgel hajtott sportos Type-S kivitelek hangulatos alcantara-bõr kárpitozást és vörös varrásokat, valamint kék helyett vörös lábtér-világítást kaptak.

  • Cadillac Escalade - elkészült a 2010-es limitált széria

    Bár a Cadillac Escalade leginkább a tengerentúlon õshonos, az amerikai batárból azért az öreg kontinensen is fellelhetõ jó pár példány. A Cadillac most egy nem mindennapi, limitált szériával szeretne kedveskedni potenciális európai vásárlóinak, amely a Platinum Edition nevet viseli.

    Mint tudjuk, bevett szokás az egyes gyártóknál, hogy már meglévõ modelljeikbõl készítenek egy-egy korlátozott példányszámban készülõ sorozatot, annak reményében, hogy azzal valamelyest fellendíthetik az adott négykerekû iránti keresletet.

  • Utód nélkül ér véget a Honda S2000 gyártása

    A Honda hivatalosan is bejelentette, hogy idén utód nélkül ér véget az S2000 gyártása, amely a márka ötvenedik évfordulójára készült. A roadstert azonban méltó módon búcsúztatja a Honda, ugyanis a Genfi Autószalonon mutatkozik be az Ultimate Edition változat.

    A japán márkák közül a Hondát érinti leginkább az észak-amerikai autópiac visszaesése, amelyre hivatkozva a márka felhagyott forma-1-es programjával, ráadásul leállította az új NSX fejlesztését, és a már tízéves S2000 is utód nélkül távozik. A japánok azonban méltó módon egy limitált szériával búcsúztatják a roadstert.

  • Mercedes V50S

    Kevés a széria 388 lóereje? Ha van pénzed, akkor az izmosítás sem lehetetlen: a bankszámla lecsapolásáért cserébe a Väth E500 Coupé V50S 435 lovat ígér.

    A hösbachi cég huszonegy éve van a szakmában – legújabb munkájuk egy diszkrét, hivalkodásmentes luxusautó. A 280 körüli végsebességhez újratervezték a légterelõket. Mindegyik szénszálas és méregdrága: a kötény 1416, a csomagtartóra szerelhetõ szélterelõ 1761, a fenék-diffúzor 1773 euró.

  • A Subaru bemutatta a középkategóriás Hybrid Tourer Conceptet!

    A Subaru a Tokiói Autószalonon mutatja be legújabb tanulmányát, a Hybrid Tourer Conceptet, amelyben egy kétliteres boxert két elektromotor segít.

    Az összkerékhajtású autó a Tokiói Autószalonon mutatkozik be, ám a sorozatgyártástól még messze van.

    Némi késéssel ugyan, de a Subaru is követi a Toyotát és a Hondát, már ami a hibrideket illeti. A viszonylag kis márka már régebben kinyilvánította hosszú távú terveit, amelyben 2012-re teszi elsõ ilyen hajtású autójának sorozatgyártását.