Olyan, mintha a Hondánál nem tudnák eldönteni, hogy inkább a bevált sportos arculatot erõsítsék, vagy a legkörnyezettudatosabb gyártó címéért versenyezzenek. Ezt a tudathasadásos állapotot jelzi a cég amerikai részlegének legújabb kreációja is, a Civic HFP tanulmány.
A SEMA Show-ra készített átdolgozott Civic szedánt olyan alkatrészekkel igyekeztek feldobni, amelyek alacsonyabb fogyasztást, de egyben látványosabb külsõt és vérpezsdítõbb vezetési élményt ígérnek.
Elsõsorban a légellenállás csökkentése volt a cél, ezért kerültek burkolóelemek az ultrakönnyû keréktárcsákra, ezért alakították simább vonalúra az elsõ lökhárítót, és így helyettesítették a tuning-verdáknál szinte kötelezõ magas hátsó szárnyat a hátsó lökhárítóba integrált diffúzorral, illetve a csomagtérfedél peremébe integrált alacsony, uszony-szerû légterelõvel.
Ezeken kívül a könnyebb, és szebb hangú kipufogórendszer, illetve a feszesre hangolt futómû különbözteti meg a tanulmányt a szériagyártású Civic Type R szedántól.
Nincs kétségünk afelõl, hogy a Civic HFP kevesebbet fogyaszt, és ugyanolyan jól megy, mint a legerõsebb Civicek, a kérdés csak az, hogy lényeges-e ez a szempont, ha egy ilyen autóval általában a fogyasztásra fittyet hányva, padlógázzal közlekednek.