A nemrég bemutatott California óriási sikernek örvend, a vásárlók már évekre elõre lefoglalták az összes gyártókapacitást, és a többi modellre is hosszúak a várólisták. Ennek ellenére nem tétlenkednek a maranellóiak, hiszen újra és újra elõrukkolnak újdonságokkal.
A bemutatón büszkén hangoztatták a taljánok, hogy ez a modell a valaha épített leggyorsabb tetõ nélküli Ferrari, és ezt a fioranói tesztpálya köridejeivel alá is támasztották. Ehhez nagymértékû súlycsökkentés volt szükséges, melynek hála a Scuderia Spider száraz tömege mindössze 1340 kg, ami 80 kg-mal kevesebb az alap kabrió hasonló értékénél. Ennek, no és az 510 lóerõs motornak hála az autó súly/lóerõ aránya 2,6 kg, ami remek menetteljesítményeket biztosít.
A százas sprint 3,7 másodpercig tart, a száguldásnak pedig csak 315 km/h-nál van vége. A 4,3 literes V8-as motor egyébként maximális teljesítményét 8500-as, 470 Nm-es nyomatékát 5250-es fordulatszámnál adja le, az erõ pedig hatfokozatú, F1-es eredetû váltón keresztül jut a hátsó kerekekhez. A Spider a minél jobb köridõk érdekében egy vérbeli pályaautóhoz illõen F1-Trac elektronikus differenciálzárat is kapott.
Az autó bemutatásával egy idõben bõvült a Scuderia színválasztéka is, feketével és egy három színbõl álló kombinációval. A beltérben a Limited Series feliratok, és a 16 GB-os iPod-dal kombinálható audiorendszer jelentik az újdonságot, bár az igazi rajongók valószínûleg sokkal többre értékelik a hátulról jövõ muzsikát.
A 430 Scuderia Spider 16M alapárát egyelõre nem közölték az olaszok, ám az minden bizonnyal több lesz a keménytetõs változat 277 ezer dolláros (kb. 57 millió Ft) áránál. A kocsiból egyébként 499 darab készül, ebbõl kettõ jut Magyarországnak, ami mindenképp figyelemre méltó adat.