2024.04.23. - Béla

Mindent a második generációs Mazda6-ról

Mindent a második generációs Mazda6-ról
Az új Mazda6 nemcsak erõsebb és tisztább motorokat kapott, de önsúlyát a megnövelt karosszériamerevség ellenére sikerült lejjebb szorítani. "Emocionális" és sportos a második generációs Mazda6. Ugyanazt a dinamikus, a Mazda szójárásával atletikus kinézetet kapta, mint ami többek között az elsõ Zoom-Zoom modellt is sikerre vitte, de radikálisabb tálalásban. Az új kocsi tényleg vonzó lett; a vásárlók ismét négy- és ötajtós karosszériával, valamint kombi változatban rendelhetik meg az autót.
Az új Mazda6 nemcsak erõsebb és tisztább motorokat kapott, de önsúlyát a megnövelt karosszériamerevség ellenére sikerült lejjebb szorítani. A japánok D-szegmensben versenyzõ kulcsmodellje hosszabb, bõvebb tengelytávú, emellett szélesebb és magasabb a kifutó modellnél. A négyajtós 65 mm-rel hosszabb (4735 mm), 15 mm-rel szélesebb (1795 mm) és 5 mm-rel magasabb (1440 mm) az elõzõ Mazda6 szedánnál, tengelytávja pedig 5 centiméterrel nyúlt meg. Az ötajtós hasonló paraméterekkel bír, mint a négyajtós, tetõvonala azonban kupészerûen lecsapódik. Természetesen a kombi a leghosszabb (4765 mm) és a legmagasabb hármuk közül (1490 mm). A csomagtér 504 (szedán), 500/1250 (ötajtós), illetve

A mérnököknek gondjuk volt az utaskabinra is, ami tágasabb és befogadóbb, mint korábban. Nagyobb a minõségérzet és vonzóbbak a formák is. A hátsó lábtér 20 mm-rel, a válltér 9 mm-rel gyarapodott, a sofõr pedig könnyebben kilát az autóból. A hátsó ülések a karakuri rendszernek köszönhetõen egy mozdulattal lefektethetõk. A mûszerfal teljesen új, "lebegõ" középkonzollal, borostyánvörös megvilágítású, kék keretfényû órákkal, új formájú sportkormánnyal és váltókarral. A berendezéshez magasabb minõségû anyagokat válogattak, a szigetelésen pedig jelentõsen javítottak. Az új felszerelések közé tartoznak a bixenon fényszórók kanyarvilágítással, a gumiabroncsnyomás ellenõrzõ rendszer, a Bluetooth telefonrendszer, a parkoló szenzorok, valamint a hangutasításos, érintõképernyõs navigációs rendszer.

A motorpaletta új tagja a 2,5 literes, 170 lóerõs és 226 Nm nyomatékú, változó szelepvezérlésû és változtatható szívócsõ-hosszúságú MZR motor. A japán limuzin három erõforrását örökölte az elsõ generációs modelltõl, de mindegyiket átdolgozták, hogy kevesebb üzemanyagot égessen el. A 2,0 literes, részecskeszûrõs MZR-CD common rail dízelmotor a legnépszerûbb, 140 lóerõvel és 330 newtonméterrel (2000 ford./percnél). 6,7%-kal kevesebbet fogyaszt, mint elõtte. Az 1,8-as 120 lóerõs és a 2,0 literes, 147 lovas benzinmotorokat is áthozták, de elõbbi 11,7, utóbbi 10,3%-kal eszik kevesebbet. A második generációs Mazda6 háromféle váltómûvel lesz rendelhetõ, egy öt- és egy hatfokozatú manuális, valamint egy ötsebességes szekvenciális váltóval.

A Mazda mérnökei javítottak az egyébként is kiváló kormányzáson és kezelhetõségen, továbbá megerõsítették a fékrendszert is. Bár a karosszéria 7%-kal több ultra-merev acélt tartalmaz, a Mazda6 súlya 35 kilogrammal csökkent. Az új autó ezek következtében még jobban vezethetõ lett.