A mérnököknek gondjuk volt az utaskabinra is, ami tágasabb és befogadóbb, mint korábban. Nagyobb a minõségérzet és vonzóbbak a formák is. A hátsó lábtér 20 mm-rel, a válltér 9 mm-rel gyarapodott, a sofõr pedig könnyebben kilát az autóból. A hátsó ülések a karakuri rendszernek köszönhetõen egy mozdulattal lefektethetõk. A mûszerfal teljesen új, "lebegõ" középkonzollal, borostyánvörös megvilágítású, kék keretfényû órákkal, új formájú sportkormánnyal és váltókarral. A berendezéshez magasabb minõségû anyagokat válogattak, a szigetelésen pedig jelentõsen javítottak. Az új felszerelések közé tartoznak a bixenon fényszórók kanyarvilágítással, a gumiabroncsnyomás ellenõrzõ rendszer, a Bluetooth telefonrendszer, a parkoló szenzorok, valamint a hangutasításos, érintõképernyõs navigációs rendszer.
A motorpaletta új tagja a 2,5 literes, 170 lóerõs és 226 Nm nyomatékú, változó szelepvezérlésû és változtatható szívócsõ-hosszúságú MZR motor. A japán limuzin három erõforrását örökölte az elsõ generációs modelltõl, de mindegyiket átdolgozták, hogy kevesebb üzemanyagot égessen el. A 2,0 literes, részecskeszûrõs MZR-CD common rail dízelmotor a legnépszerûbb, 140 lóerõvel és 330 newtonméterrel (2000 ford./percnél). 6,7%-kal kevesebbet fogyaszt, mint elõtte. Az 1,8-as 120 lóerõs és a 2,0 literes, 147 lovas benzinmotorokat is áthozták, de elõbbi 11,7, utóbbi 10,3%-kal eszik kevesebbet. A második generációs Mazda6 háromféle váltómûvel lesz rendelhetõ, egy öt- és egy hatfokozatú manuális, valamint egy ötsebességes szekvenciális váltóval.
A Mazda mérnökei javítottak az egyébként is kiváló kormányzáson és kezelhetõségen, továbbá megerõsítették a fékrendszert is. Bár a karosszéria 7%-kal több ultra-merev acélt tartalmaz, a Mazda6 súlya 35 kilogrammal csökkent. Az új autó ezek következtében még jobban vezethetõ lett.