A Lexus 1998-ban mutatta be az RX modellcsaládot, amely igen szép sikereket hozott a Toyota égisze alá tartozó márkának. A japánok öt év után cserélik le a második generációt, és az új RX elõdjéhez hasonlóan hibridváltozatban is elérhetõ lesz.
A harmadik generációs RX megõrizte elõdje arányait, ám kicsivel agresszívabb arcot öltött magára. Új elsõ és hátsó lámpákat és lökhárítót kapott az autó, és az RX új arca a jövõbeli Lexus modellek formavilágára is hatással lehet. Az elõzetes, nem hivatalos információkkal ellentétben az autó méretei nem változtak meg jelentõsen, az autó hosszában 2 centiméterrel, szélességében 3 centiméterrel lett nagyobb, tengelytávolsága azonban nem változott, így továbbra is csak ötszemélyes változatban lesz kérhetõ a japánok hobbiterepjárója. Az autó mûszerfala is teljesen új formavilággal büszkélkedhet, és a gyár közlése szerint a felhasznált anyagok minõsége is tovább javult.
Az új RX egyelõre kétféle változatban lesz elérhetõ, mindkettõt ugyanaz a 3,5 literes hathengeres erõforrás hajtja, amelynek teljesítménye 270-rõl 275 lóerõre nõtt. Az RX350-ben a motorhoz egy hatsebességes automataváltó kapcsolódik, míg az RX450h-hoz a márka új fejlesztésû, elektronikus ECVT váltója kapcsolódik.
A hibrid modellben a 3,5 literes motoron kívül találunk még egy 20 lóerõs elektromotort is, így az autó összteljesítménye 295 lóerõ, míg átlagfogyasztása jóval kevesebb, mint a benzines modellé. Mindkét modell alapáron elsõkerék-hajtással érkezik, de felár ellenében összkerék-meghajtással is megrendelhetjük. A késõbbiekben további motorváltozatok, elsõsorban V8-as benzines megjelenése várható, de egy dízelmotor érkezése sem teljesen kizárható.
Az új Lexus RX350 forgalmazása jövõ februárban kezdõdik az Egyesült Államokban, míg a hibridváltozat tavasszal érkezik a kereskedõkhöz. Európában mindkét modell értékesítése a nyár folyamán kezdõdik.