2024.04.25. - Márk

A BMW bemutatta a Mini Cabrio második generációját

A BMW bemutatta a Mini Cabrio második generációját
A BMW végre bemutatta a Mini Cabrio várva várt második generációját. Az autó látványra nagy meglepetéseket nem tartogat, de mégis teljes egészében megújult és a lemezek alatt is komoly változások történtek.

A Mini Cabrio második generációjának érkezését már nagyon várták az autó rajongói, hiszen a jelenlegi modell alapját még mindig az elõzõ Mini adja annak ellenére, hogy a keménytetõs változat már közel két éve megújult.
A kis négyüléses (pontosabban 2+2 személyes) kabrió megjelenésére ugyanakkor már egyáltalán nem kell sokat várni, hiszen alig több mint egy hónap múlva, a Detroiti Autószalonon leplezik le, az idõben leadott megrendelések kiszállítását pedig már március végén el is kezdik.

Az autó ránézésre a keménytetõs változathoz hasonlóan elõdjéhez képest csak minimális változásokat mutat, ám a gyártó szerint szinte az összes alkatrész átalakult, a lemezek alatt pedig komoly változások történtek. Látványra a legnagyobb újdonságot az immár rejtett, egyrészes bukókeret jelenti, melynek köszönhetõen egy alagutat tudtak képezni a mérnökök az utas-és a csomagtér között, így szükség szerint, a hátsó üléseket lehajtva egy 660 literes tér keletkezik.


Nyitott tetõ esetén egyébként mindössze 125 literes a 3,71 méter hosszú Mini csomagtartója, ami csukott állapotban 170 literre növekszik. A tetõ egyébként 30 km/órás sebességig mozgatható, a teljes nyitás pedig 15 másodpercet vesz igénybe. Az újdonságot egy különleges "tetõablak" funkció jelenti, mely 120 km/órás tempóig használható és annyit takar, hogy a mozgató mechanizmus a tetõt 40 centiméterrel hátratolja, így nagyobb szélvédettség mellett élvezhetjük a friss levegõt.

Természetesen az autók beltere is megújult, bár nagy újdonságra nem kell számítanunk, hiszen az utastér nagyrészt megegyezik a keménytetõs változatéval. Az extrák terén is bõvült a kínálat, a legviccesebb opció pedig kétségtelenül egy olyan funkció, mely a nyitott tetõvel autózott idõt számolja.


A nyitott tetõs Minit egyébként két jól ismert 1,6 literes BMW-PSA erõforrás hajthatja: a Cooper a 120 lovas szívó változatot kapja, míg a Cooper S-ben a 175 lóerõs turbós verzió szolgál majd. A gyengébbik változat egyébként 9,8 másodperc alatt teljesíti a százas sprintet, végsebessége pedig 198 km/óra, a Cooper S-nek pedig mindössze 7,4 másodpercre van szüksége az említett mûvelethez, a száguldásnak pedig csak 222 km/óránál vetnek véget a fizika törvényei.


Alapesetben egy hatfokozatú manuális váltó közvetíti majd az erõt az elsõ kerekekhez, de felárért rendelhetõ lesz egy szintén hatgangos automata szerkezet is. A modernebb motoroknak és a start-stop automatikának köszönhetõen a kis kabriók fogyasztása jelentõsen csökkent az elõdmodellekéhez képest, az alapmodellnek átlagosan mindössze 5,7 liter benzinre lesz szüksége 100 kilométerenként és a gyári adatok szerint a mérgesebb változat is megelégszik majd 6,4 literrel.

Németországban egyébként már rendelhetõ az új kabrió, az alapmodellt 22500 eurótól, azaz nagyjából 5,8 millió forinttól lehet elvinni, a Cooper S modell pedig átszámítva 6,9 millió forintba kerül, de hazánkban sajnos jóval többe fognak kerülni a nyitott Minik.