Ideje újragondolni azt, amit eddig a hibridekrõl gondoltunk.
Eleinte volt a Prius, amely a benzinmotort kombinálta egy elektromos egységgel, évekkel késõbb pedig jött a dízel-villanymotor kombináció, amely még jobb hatékonysággal kecsegtetett.
Az autót a Fiat rengeteg céggel együtt dolgozva fejlesztette az olaszországi Piemont tartományban, a Fiat Research Centertõl mûvészeti intézményeken át a tartomány önkormányzatáig. A teljes egészében újrahasznosítható anyagokból épített Phylla az ajtókon, a motorháztetõn és a tetõn elhelyezett napelemekkel hajtja magát. Az akkumulátorok, a hidrogénes motor és a tartály a padlóban és a csomagtérben kapott helyet, így az utastér tágas maradhatott.
A napkollektorok egy nap 18 kilométer megtételéhez elegendõ energiát képesek összegyûjteni és akkumulátorokban tárolni. Ha azonban az idõjárási viszonyok kedvezõtlenek, bekapcsol a hidrogénmotor. A két rendszer egyszerre történõ használatakor a 0-ról 100 km/h-ra való gyorsulás 6 másodperc, a végsebesség pedig 130 km/h.
Az adatok tökéletesen megfelelnek egy városi jármûnek, és a Phyllát is ilyen környezetbe tervezték. A hidrogén-napelemes hibrid további érdekessége az aszimmetrikus dizájn, amely különös bájt kölcsönöz a kisautónak. Egyes hírek szerint a Fiat már 2010 végén forgalomba helyez egy kisebb flottát valamelyik szervezet számára tapasztalatgyûjtés céljából.