Az Audi motorsport részlege még augusztusban jelentette be, hogy versenyváltozatot készít az R8-ból.
A Porsche GT3 ellenfelének szánt autót a gyártó az Esseni Tuningkiállításon mutatta be.
A mérnökök jelentõs módosításokat végeztek az 5,2 literes V10-es motoron, amely állítólag sokkal jobban bírja a tartós versenytempót. A sofõr a hivatalos közlemény szerint "több mint 500 lóerõvel" és ugyanennyi nyomatékkal gazdálkodhat, amely a hátsó kerekeken át jut az aszfaltra. A hatfokozatú szekvenciális váltó szintén teljesen új fejlesztés, a súlycsökkentés miatt pedig az elsõ és a hátsó futómû is a kukában végezte, hogy helyét könnyebb és sokrétûen állítható alkatrészeknek adja át.
A módosított aerodinamikának és a diffúzornak köszönhetõen az autó jelentõs leszorítóerõt termel, amelynek segítségével gyorsabb lehet a kanyarokban. A gyártó részérõl egyébként megerõsítették, hogy három példányt a jövõ évi Le Mans-i versenyre építenek. A GT3 kategóriában ugyanakkor az Audi kizárólag privát csapatok számára biztosítja az autót, szó sincs gyári alakulatról.
Az elsõ példányokat a privát csapatok 2009 õszén vehetik át. Mivel a széria szabályzata szerint a versenymodellek finomított változatából el kell adni egy kisebb sorozatot, várható a közeljövõben egy V10-essel felszerelt, RS jelzésû R8-as megjelenése.