A stuttgarti cég 60 éves fennállásának elsõ "normál" gépkocsija persze csöppet sem lesz szokványos. A Panamera elnevezésû négyajtós limuzin mind felszereltségét és méretét, mind pedig árát tekintve a felsõ kategóriába tartozik. Motorját és alvázát a népszerû Cayenne modelltõl "örökölte".
Mûszakilag is rejteget újdonságot a Panamera: szakítva a Porsche hagyományos felépítési elvével, a limuzin motorja nem hátul, hanem elöl található. A friedrichshafeni Zeppelin cégtõl származó ZF-nyomatékváltó a hátsó kerekeket hajtja meg, de persze - felárért - készül majd összkerék-meghajtású Panamera is. Úgyszintén felárért rendelhetõ elektronikusan vezérelt pneumatikus rugózás a kocsihoz - az alapkivitel kényelmét acélrugók biztosítják.
Ami a limuzin árát illeti, a Porsche új gyermeke aligha fog kilógni a Stuttgartban gyártott sportkocsik kategóriájából. Az alapkivitel ára is meghaladja majd a 80 ezer eurót (21 millió Ft).