A márka az S60 Concept-tel új vizekre evezett, hiszen ennyire agresszív formájú autója még sosem volt, az északiak termékeit mindig is a visszafogottság jellemezte.
A tanulmány orra mindenesetre dinamikus, bár a hûtõmaszkot mintha túlbonyolították volna a formatervezõk. A széles váll megmaradt, bár itt erõsen emelkedik hátrafelé, a tetõvonal pedig igencsak kupésra sikeredett. Az elsõ lámpák LED-esek, a B-oszlop hiányzik, a motorháztetõn pedig jókora domborítások vannak. A far szintén elszakad a márka eddigi formanyelvétõl, a csomagtérfedélen apró szárnyat, a lökhárító alján pedig diffúzort találunk, a kipufogók pedig ugyan a Lexuséra hajaznak, de mindenképp esztétikusak.
A fogyasztás alacsonyan tartása érdekében az autó aerodinamikáját a legapróbb részletekig hosszasan csiszolták a mérnökök, a motortérbe pedig egy új fejlesztésû, kis hengerûrtartalmú egység került. Az 1,6 literes benzinest turbó segíti, így teljesítménye 180 lóerõ, miközben fogyasztása hihetetlennek tûnõ 5 l/100 km, CO2-kibocsátása pedig 119 g/km. Az erõ a duplakuplungos Powershift váltón keresztül jut az elsõ kerekekhez.
A márkától megszokottan természetesen a biztonság is nagy hangsúlyt kapott a tervezés során, így többek között az XC60-ban már megismert rendszerek is helyet kaptak az autóban, sõt továbbfejlesztették azokat. Egyes részletek, mint például az érdekesen, hátrafelé nyíló ajtók viszont egész biztosan hiányoznak majd a 2010-ben bemutatandó modellbõl.