Már korábban hivatalossá vált, hogy a közúti autók fejlesztése terén szétválnak a Mercedes és a McLaren útjai, ugyanis a németek a DTM-beli partnerükkel, a HWA-val fejlesztik a következõ stuttgarti csúcsmodellt, míg a brit forma-1-es istálló önállóan végzi legújabb modelljének fejlesztését.
Teljesen új lámpákat és módosított hûtõmaszkot kapott az autó, míg oldalról a keskenyebb ajtók tûnnek fel. Az új formaterv kifejezetten jól sikerült, kicsit az 1950-es évek Mercedes versenyautóira emlékeztet.
Az utasokat apró szélterelõk védik a közvetlen menetszéltõl bizonyos sebességig, száguldozás esetén pedig érdemes bukósisakot húzni. A technikai részletekben azonban már nem tud újat mutatni a Mercedes, ugyanis az SLR Stirling Moss lemezei alatt teljes egészében az SLR 722 technikája lapul, ám a tervezõknek több mint 300 kilogrammal sikerült csökkenteni az autó súlyát.
A jelentõs tömegcsökkentés a teljesen szénszálas anyagokból álló karosszériának, az új kipufogó rendszernek és a kerámia fékrendszernek köszönhetõ. Az 5,5 literes, kompresszoros V8-as motor 650 lóerõt teljesít, amelynek köszönhetõen 3,5 másodperc alatt teljesíti a százas sprintet az autó, míg a gyári végsebessége 350 km/h, amely 13 km/h-val magasabb, mint a 722 SLR-é.
A Mercedes SLR Stirling Moss a jövõ januári Detroiti Autószalonon mutatkozik majd be hivatalosan, ára pedig 750 000 euró, azaz 200 millió forint lesz. Az autóból mindössze 75 darab készül, amelyeket a gyár elsõsorban leghûségesebb vásárlóinak tartogat.