2024.03.28. - Gedeon, Johanna

Év elejétõl indul az 'argentin dakar'!

Év elejétõl indul az 'argentin dakar'!
A küzdelem január 3-án, Buenos Airesbõl indul, s bõ két héttel késõbb, január 18-án, ugyancsak az argentin fõvárosban ér véget.

A szervezõk állítják, legalább olyan nehéz viadal lesz a dél-amerikai Dakar-rali, mint a korábbi afrikai futamok.

A 2008-ban Magyarországon az Év autóversenyzõjének választott, az idei honi tereprali-bajnokságot megnyerõ Palik László, Darázsi Gábor páros is tisztában van azzal, hogy pokoli, kínzó napokat kell eltöltenie Argentínában és Chilében.
A küzdelem január 3-án, Buenos Airesbõl indul, s bõ két héttel késõbb, január 18-án, ugyancsak az argentin fõvárosban ér véget. Persze ez csak így, leírva tûnik egyszerûnek…

– Nem túlzás azt állítani, hogy minden idõk egyik legnehezebb versenye lesz a 2009-es Dakar-rali – szögezte le Palik László, aki hetedik alkalommal vág neki a földkerekség legnevesebb erõpróbájának.

– Elég csak arra gondolni, hogy száz napot vett igénybe, amíg kijelölték az útvonalat. Márpedig abban biztosak lehetünk, hogy nem azért tartott oly sokáig a program tervezése, mert a szervezõk minél könnyebb feladatot szerettek volna kitalálni a résztvevõknek…
Az új útvonal Argentinában

Az Atacama-sivatag a világ egyik legszárazabb helye, akár ötven Celsius-fok is lehet a hõmérséklet, márpedig az extrém körülmények nem csak az embert, de a technikát is iszonyatosan megviselik. Aztán autózunk majd az Andokban, négyezer méterrel a tengerszint felett, ahol pedig a ritka levegõ, az oxigénhiány okozhat problémákat. Úgy gondolom, már az gyõztesnek érezheti majd magát, aki egyáltalán eljut a célba.

Az össztáv 9574 kilométer, a szelektív szakaszok hossza 5652 km. A nevezési lista alapján 43 ország 530 csapata áll rajthoz: 230 motoros, 30 quados, 188 autós duó és 82 kamionos trió – köztük természetesen a Palik Racing Team tagjaival, a Palik László, Darázsi Gábor (Nissan) és a Szaller Zoltán, Pócsik László, Csitári Tibor (MAN) egységgel.

– Nagy kaland vár ránk, az biztos – mondta Palik László navigátora, Darázsi Gábor. – Igaz, a Dakar soha nem tartozott a könnyen megoldható feladatok közé, s mindenki biztos lehetett abban, hogy az idén törölt verseny miatt a szervezõk nem kegyelmeznek majd 2009-ben. Az autót és a kamiont is megpróbáltuk a legjobb tudásunk szerint felkészíteni, kíváncsi vagyok, hogy mire leszünk képesek Dél-Amerikában.

A 2009-es Dakar-rali programja (Argentína és Chile. Az össztáv 9574 kilométer, a szelektív szakaszok hossza 5652 km)
Január 3. (Buenos Aires–Sta Rosa de la Pampa): 733 kilométer (szelektív: 371 km)
Január 4. (S. R. de la P.–Puerto Madryn): 837 km (szelektív: 237 km)
Január 5. (Puerto Madryn–Jacobacci): 694 km (szelektív: 616 km)
Január 6. (Jacobacci–Neuquén): 488 km (szelektív: 459 km)
Január 7. (Neuquén–San Rafael): 763 km (szelektív: 506 km)
Január 8. (San Rafael–Mendoza): 625 km (szelektív: 395 km)
Január 9. (Mendoza–Valparaíso): 816 km (szelektív: 419 km)
Január 10. (Valparaíso): Pihenõnap
Január 11. (Valparaíso–La Serena): 652 km (szelektív: 294 km)
Január 12. (La Serena–Copiapó): 537 km (szelektív: 449 km)
Január 13. (Copiapó–Copiapó): 686 km (szelektív: 666 km)
Január 14. (Copiapó–Fiambala): 680 km (szelektív: 215 km)
Január 15. (Fiambala–La Rioja): 518 km (szelektív: 253 km)
Január 16. (La Rioja–Córdoba): 753 km (szelektív: 545 km)
Január 17. (Córdoba–Buenos Aires): 792 km (szelektív: 227 km)
Január 18. (Buenos Aires-Buenos A.): 0 km (szelektív: 0 km)