Caroll Shelby neve az autósvilágban már önmagában is felér egy legendával és ha egy négykerekûre nevét adja, akkor esetében garantáltan egy igazán izgalmas darabbal van dolgunk.
Az autó hajtáslánca egyébként több ponton is megújult: a kéttárcsás kuplung például immár nagyobb nyomaték átvitelére képes, a manuális váltóban az utolsó két fokozat áttételét az alacsonyabb fogyasztás érdekében hosszabbra vették, míg a gyorsítóképesség javítása miatt a rövidebb lett a diffi. A menetteljesítményekrõl még nincsenek pontos információk, de annyi bizonyos, hogy a szokásos százas sprint teljesítéséhez az új modellnek 4 másodpercnél alig lesz szüksége hosszabb idõre.
Nem csak a menetteljesítmények, de a menettulajdonságok is jelentõsen javulnak az új Shelby GT500 esetében, hiszen az egész futómûvet áthangolták a mérnökök, valamint az áttervezett aerodinamikai elemeknek köszönhetõen a leszorítóerõ is jelentõsen megnövekedett nagy tempónál. A karosszéria és az utastér egyébként nagyrészt a megújult Mustang mintájára változott, de a csúcsmodell természetesen több ponton különbözik gyengébb és olcsóbb testvéreitõl.
Az autó megjelenésére már nem sokat kell várni, hiszen a hírek szerint már az idei év elsõ felében megkezdõdhet a forgalmazása, de annyi bizonyos, hogy a legfrissebb széria elsõ példánya a január közepén zajló Barrett-Jackson aukció keretében kel majd el.