2024.04.19. - Emma

A Fiat megszünteti a Thesis gyártását

A Fiat megszünteti a Thesis gyártását
A hírek szerint a Fiat a csökkenõ kereslet hatására megszünteti a Thesis gyártását.

Az utolsó darab tavasszal gördülhet le a gyártósorról, utódjáról pedig egyelõre pletykákat sem hallani a márka háza tájáról.

Már jó ideje lehet tudni, hogy a Fiat meg kívánja szüntetni a Lancia legnagyobb modelljének gyártását.
Az eredeti elképzelés szerint 2008 decemberében készült volna el az utolsó darab, azonban az olasz konszernnél úgy döntöttek, adnak még néhány hónapot a típusnak. A döntés hátterében valószínûleg nem az óriási kereslet áll, hiszen az egyedi formatervû autóból 2002-es bevezetése óta még Olaszországban is csupán néhány ezer darabot tudtak értékesíteni.

A Thesis leginkább több díjat kapott formatervével, illetve Maserati-származék futómûvével hódított, szûkös utastere és kétes megbízhatósága miatt azonban sohasem töltötte be azt a szerepet, amelyet a gyártó szánt neki, vagyis hogy a német prémium triász, az Audi, a BMW és a Mercedes nagylimuzinjait megszorongassa.

Sergio Marchionne, a Fiat elnöke egy interjúban közölte, a modell még néhány hónapig tovább készülhet, utána azonban egyelõre utód nélkül szûnik meg. Az újautó-piacon tapasztalható trendek, vagyis az eladások jelentõs mértékû visszaesése miatt valószínûsíthetõ, hogy a taljánok kivárásra játszanak, és megvárják, hogy a nemrégiben bemutatott Delta mennyire lesz kelendõ.

A tulajdonos Fiat utóbbi idõben végbement pénzügyi konszolidációja ellenére azonban korántsem biztos, hogy a közeljövõben hasonlóan nagyméretû modellt mutatnának be Lancia-jelvénnyel, bár ez esetben az Alfa Romeo 159 és a Maserati Quattroporte között hatalmas ûr keletkezne a konszernen belül. Ha a Fiat új modellpolitikájából indulunk ki, amely szerint a konszern ezentúl a kisebb méretû és fogyasztású modellekre fektet nagy hangsúlyt, túl sok jót nem remélhetnek a Lancia hívei.