2024.04.19. - Emma

Habtestû a Hyundai luxusautója az Equus

Habtestû a Hyundai luxusautója az Equus
Nyilvánosságra hozta a Hyundai az elsõ hivatalos képeket a hamarosan a szalonokba kerülõ luxusautójáról, az Equusról.

A modell észak-amerikai és európai bevezetésérõl ugyanakkor egyelõre nincsenek tervek.

A jelenleg kapható Equust a dél-koreai gyártó 1998-ban mutatta be, így a modellváltás már igencsak esedékessé vált.

A luxuslimuzin azóta egyetlen modellfrissítésen esett át 2003-ban, gyártását pedig másfél hónappal ezelõtt, 2008 novemberében fejezték be. A nyilvánosságra került képek alapján az új Equus sokkal markánsabb formatervet kap elõdjénél, amely azonban néhány részletében az európai szemnek túljátszottnak tûnhet. A hûtõmaszk erõteljesen Mercedes-hatású, ám ezt az egyedi rajzolatú alsó rész ellensúlyozza. A sportosságról a karosszéria magas övvonalán végigfutó erõteljes élek és a széles sárvédõk gondoskodnak. A karosszérián rengeteg a króm, amelybõl a kicsit lexusos kipufogókra is jutott. Az autó az eddigiek alapján mindenesetre minõségi összhatást kelt.

A novemberig gyártott modellel ellentétben az új Equus nem elsõ-, hanem hátsókerékhajtással készül, elsõsorban azért, hogy a német prémium márkákkal is fel tudja venni a versenyt. Az autó hossza 5,16, szélessége 1,9, magassága pedig 1,5m, amivel minden dimenziójában nagyobb elõdjénél. Az autóhoz kizárólag benzinmotorok lesznek kaphatóak, amelyek közül a kisebbik egy 3,8 literes, V6-os Lambda, míg a nagyobbik egy 4,6 literes, V8-as Tau egység.


A távol-keleti keresletnek megfelelõen egy hosszított tengelytávú modell is készül, amelyet egy teljesen új fejlesztésû, ötliteres V8-as mozgat. Az autóban olyan biztonsági felszerelések is helyet kapnak, mint például a sávelhagyásra figyelmeztetõ rendszer, vagy a stabilitásért felelõs teljes elektronikai arzenál. A világításról elöl LED-ekkel kiegészített hagyományos lámpák gondoskodnak, míg hátul kizárólag diódákat találunk. Az új Equus forgalmazása jövõ hónapban kezdõdik Dél-Koreában, ám európai bevezetést egyelõre nem tervez a gyártó.