A németek legfrissebb próbálkozása azonban komolynak tûnik, hiszen a középmotoros hátsókerékhajtású sportautó szériagyártása már akár 2012-ben megkezdõdhet.
Már régóta terjengtek a hírek arról, hogy a német autógyártó-óriás egy könnyû kétüléses nyitott sportautó piacra dobását tervezi.
A négy méter hosszú, középmotoros BlueSport koncepció meghajtásáról érdekes módon egy gázolajos erõforrás gondoskodik, melynek 180 lóerõs teljesítménye és 350 Newtonméteres forgatónyomatéka a jól ismert dupla kuplungos automata sebességváltón keresztül jut el a hátsó kerekekhez. A gyáriak szerint a BlueSport átlagfogyasztása mindössze 4,3 liter száz kilométerenként, miközben menetteljesítményei igen meggyõzõek, hiszen a százas sprintet 6,6 másodperc alatt teljesíti az autó, végsebessége pedig eléri a 226 km/órát.
A BlueSport menettulajdonságai is kifogástalanok, ami az igényes futómûnek, a jó súlyelosztásnak és a mindössze 1200 kilogrammos önsúlynak köszönhetõ. Tervben van egyébként még egy 1,4 literes 200 lóerõs kettõs feltöltésû TSI motor bevezetése is, mely még jobb menetteljesítményeket biztosítana a roadster számára, ráadásul tömege is mintegy 100 kilogrammal könnyebb lenne a gázolajos változaténál.
A BlueSport szériagyártása egyébként már szinte biztossá vált, de a gyártó egyik illetékesének elmondása szerint nagyban függ az autó detroiti fogadtatásán. Mi minden esetre reménykedünk, hiszen igazán ígéretesnek tûnik a koncepció, egyes hírek szerint pedig nem is kell rá nagyon sokat várni, hiszen az autó 2012-ben már megjelenhet a márkakereskedésekben.