2024.04.25. - Márk

A Toyota elsõ futamgyõzelmét várja a TF109-es modelleltõl!

A Toyota elsõ futamgyõzelmét várja a TF109-es modelleltõl!
A Ferrari bemutatója után a Toyota Racing is lerántotta a leplet idei autójáról, amely az új szabályoknak köszönhetõen külsejét tekintve is jócskán megváltozott.

A vezetõség elsõ futamgyõzelmét várja a TF109-es modelleltõl.

A Toyota Racing csütörtökön, a költségek minimalizálása érdekében, egy internetes bemutató keretén belül rántotta le a leplet idei versenyautójáról, a TF109-es modellrõl.
Bár az új aerodinamikai szabályok miatt az autó külseje jócskán megváltozott, mégsem tûnt olyan radikálisnak, miután a BMW már a tavalyi évben pályára vitte új csomagját, és a Ferrari a hét elején bemutatta 2009-es autóját. A TF109-es természetesen megkapta a pilótafülkébõl állítható, az eddiginél szélesebb és alacsonyabb elsõ, illetve a keskenyebb és magasabb hátsó szárnyakat, valamint eltûntek a karosszériáról a toldalékszárnyak. A japánok vezetése, élükön a csapatfõnökkel, Tadashi Yamashinával, mint minden egyes évben, idén sokat vár az új modelltõl: "Célunk az, hogy az idei évben megszerezzük elsõ futamgyõzelmünket a Forma-1-ben."

A világ legnagyobb autógyártója már több mint egy éve megkezdte az új autó tervezését és fejlesztését, ám a felkészülés az új szabályok miatt nem volt egyszerû. A TF109-es a tavalyi modell alapkoncepcióját követi, ám számos területen eltér elõdjétõl a már említett új regulák miatt. A Toyota köztudottan az egyik legtöbbet költõ csapat a Forma-1-ben, azonban eddig még nem ért el kimagasló sikereket. A hõn áhított elsõ gyõzelemre még várnak a japánok, ám a vezetõség bízik abban, hogy az elmúlt évek tapasztalatai meghozzák a gyümölcsüket a következõ szezonban.


"A Forma-1-ben eltöltött nyolc évünk alatt rengeteg tapasztalatra tettünk szert, illetve folyamatosan fejlõdtünk" – mondta az elnök, John Howett.

"Számos olyan terület van a csapaton belül, ahol a legmagasabb szinten vagyunk, így most az lesz a legnagyobb kihívás számunkra, hogy javítsunk a hiányosságokon, és bizonyosságot szerezzünk arról, az egész szervezet a maximumon teljesítsen. Aztán minden egyes elemet össze kell tennünk, és hoznunk kell azokat a sikereket, amikért oly keményen dolgozunk."


A Toyota változatlan versenyzõi felállással, a Jarno Trulli Timo Glock párossal vág neki az idei évnek, akik teljesítményével a vezetõség meg van elégedve.

"Véleményem szerint a Toyota rendelkezik az egyik legjobb versenyzõi felállással a Forma-1-ben, és már nagyon kíváncsi vagyok arra, hogy mit tudnak kezdeni a TF109-es modellel" – folytatta a csapatvezetõ, Yamashina.


"Mindketten bebizonyították a tavalyi évben, hogy ha egy versenyképes autót biztosítunk számukra, akkor harcba tudnak szállni a világ legjobbjaival, így az idei évben az lesz a feladatunk, hogy egy olyan autót adjunk alájuk, amellyel ezt többször meg tudják tenni."