2024.04.20. - Tivadar

Szabadidõs autót mutatott be a Mahindra

Szabadidõs autót mutatott be a Mahindra
Finoman szólva is megkérdõjelezhetõ formatervû szabadidõs autót mutatott be a Mahindra.

A terepjáróiról ismert indiai autómárka végül nem a Renault közremûködésével készítette el a XYLO modellt, amit elsõsorban ottani igényeknek megfelelõen terveztek.

A kínai és indiai autókat sosem formatervükért szerették, bár az európai szemmel különös típusok teljes egészében kielégítették a helyi vásárlók igényeit.
Tény, hogy a kerékpárról autóba ülõ vevõk számára nem túl magas a léc, de nem kérdés, hogy ezek a modellek eddig miért nem jutottak el Európába. A Mahindra neve nem teljesen ismeretlen Európában. Még Magyarországon is megismerkedhettünk az indiai autógyártó egy-két típusával, amelyek fõként a klasszikus Jeep mûszaki alapjain nyugszanak, vagy legalábbis arra szeretnének hasonlítani. Az utóbbi idõben felröppentek a hírek, hogy a Renault segítségével készítenék el a Logan indiai piacra szánt változatát. A hétszemélyes Logan MCV végül nem esett át a nagy alakításon, helyette saját típust tervezett a Mahindra.

A furcsa nevû XYLO tulajdonképpen egy tágas szabadidõs terepjáró, ami az egyterû autókhoz hasonló karosszériát kapott, de rossz utakra is alkalmas kerekeken gördül. Motorja 2,5 literes dízel, és menetteljesítményeirõl csak annyit árult el a gyártó, hogy 5,8 másodperc a gyorsulása. No nem a százat, hanem csak a hatvanat éri el ennyi idõ alatt, de a kaotikus indiai forgalmat ismerve ez bõven elegendõ lesz.


A XYLO vevõje ráadásul luxust is kap a pénzéért, a 12 700 dolláros vételár ugyanis elektromotoros bõrüléseket és kétzónás klímaberendezést is tartalmaz. A XYLO annyira az indiai piac igényeinek megfelelõen készült, hogy szinte biztosak lehetünk benne, hogy nem jut el Európába. Ott ezt az autót a luxuskategóriába sorolják, ezért csak 57 felhatalmazott Mahindra márkakereskedõnél lehet megvásárolni India-szerte.