2024.04.25. - Márk

A BMW Sauber bajnoki címet vár az F1.09-es modelltõl!

A BMW Sauber bajnoki címet vár az F1.09-es modelltõl!
A BMW Sauber is lerántotta a leplet idei versenygépérõl a spanyolországi Valenciában, ahol a csapat meg is kezdi az F1.09-es elsõ komolyabb tesztprogramját.

A BMW Sauber a hatodik forma-1-es alakulat, amely bemutatta vadonatúj versenygépét a nagyközönségnek.

Az F1.09 kinézetét tekintve teljesen eltér elõdjétõl, jóval egyszerûbb és letisztultabb, ami az idei évben bevezetésre kerülõ, megváltozott aerodinamikai szabályoknak köszönhetõ.
Annak ellenére, hogy a BMW sokáig harcban volt a bajnoki címért a tavalyi évben, már nagyon korán megkezdte 2009-es versenygépe fejlesztését, ami mindenképpen jó elõjel lehet a következõ szezonra nézve.

A vezetõség nem titkolta, hogy bajnoki címet vár az F1.09-es modelltõl, bár tisztában van azzal, hogy a drasztikus szabálymódosítások miatt bármi megtörténhet az idei szezonban.

"Fejleszteni egy új forma-1-es autót mindig izgalmas feladat, azonban ez alkalommal volt valami, ami miatt még különlegesebb volt. Szinte mindent a nulláról kellett kezdenünk" – mondta a csapat technikai koordinátora, Willy Rampf.

"Mindenek elõtt, a slick gumik visszatérése természetesen nagyobb tapadást jelent, eközben viszont a balansz elõrébb került: a bordák eltûnésével arányaiban jobban megnõtt az elsõ abroncsok futófelülete, mint a hátsóké."


"Ezért is különbözik annyira az új autó az elõdjétõl. A munkát már februárban, a szokásosnál két hónappal korábban megkezdtük, még azelõtt, hogy az F1.08-as teljesítette volna elsõ versenyét. Célunk az volt, hogy egy aerodinamikailag hatékony autót készítsünk, ami a szabályok miatt drasztikusan lecsökkent leszorító erõt a lehetõ legjobban kompenzálja."

A csapat ügyvezetõ igazgatója, Walter Reidl elmondta, mindent megtettek azért, hogy bizonyosságot szerezzenek arról, valóban minden a legnagyobb rendben van, és készen állnak arra, hogy elérjék végsõ céljukat, a bajnoki cím megszerzését az idei szezonban.


"Az F1.09 fejlesztése három nagyobb terület köré épült: az aerodinamika, az optimális gumihasználat, és a KERS integrálása" – magyarázta a szakember. "Innen indultunk ki, és ezekre a területekre fektettük a legfõbb hangsúlyt a tavalyi szezon során. Mindent megtettünk azért, hogy a lehetõ legkevesebbet hibázzunk, és ne fussunk vakvágányra, hogy idén, negyedik évünkben is sikerüljön elérnünk céljainkat."

A német-svájci alakulat kezdte meg elsõként a kinetikus energiatároló rendszer (KERS) tesztelését a versenypályán, bízva abban, hogy ezzel elõnybe kerülhet riválisaival szemben a szezon elsõ felében.


A csapat vezetõje, Mario Theissen úgy gondolja, a hibrid rendszer segíthet abban, hogy a Forma-1 továbbra is a technológia csúcsa maradjon a motorsportban.

"A KERS fejlesztése is mutatja, hogy a Forma-1-nek úttörõ feladata van a tömeggyártás felé. Az F1-ben olyan innovatív koncepciók mutatkozhatnak be, melyek élettartamuk és megbízhatóságuk miatt még nem érik el a tömeggyártáshoz szükséges szintet, de a fejlesztések nagy sebességgel haladnak elõre."

"A BMW-nél mindig is egyfajta technológiai laboratóriumként használtunk a forma-1-es projektet a tömeggyártás számára. A KERS rendszerrel ezt a hozzáállást pedig egy még magasabb szintre emeltük."