A 2007-es Genfi Autószalonon mutatkozott be az Artega GT tanulmányautó, egy év múlva már a sorozatgyártású változatról rántották le a leplet. A németek azonban nem álltak le a fejlesztésekkel, ugyanis a legújabb hírek szerint a középmotoros kupé elveszíti a tetejét.
A 4,01 méter hosszú és 1,2 méter magas autó mozgatásáról továbbra is a Volkswagentõl származó 3,6 literes, V6-os, 300 lóerõs és 350 Newtonméternyi nyomatékú benzinmotor gondoskodik, amely egy hatfokozatú duplakuplungos automataváltón keresztül a hátsó kerekeket hajtja. A nyitott tetejû Artega a gyár reményei szerint a Porsche Boxstertõl is csábíthat el vevõket, amihez hozzájárulhat az öt másodperc alatti százas sprint és a 270 km/h-s végsebesség is.
Az Artega GT roadster tehát a Genfi Autószalonon mutatkozik majd be, ám a sorozatgyártású változat leghamarabb az év végén érkezhet. Az autóból készül jobb- és balkormányos változat is, ráadásul a németek az Egyesült Államokban is forgalmazni kívánják az Artega GT mindkét változatát.