A Mercedeshez és a BMW-hez képest alig fél évvel lemaradva a Volkswagen is piacra dobja elsõ sorozatgyártású hibridjét.
A két prémiummárkához hasonlóan a wolfsburgiak is az egyik legnagyobb modelljükben, jelen esetben a Touaregben debütáltatják az elektromos rendszert.
Amennyiben a sofõrnek nincs tojás a lába alatt, és a szintén új, nyolcfokozatú automatát S módba tolja, a rendszer összteljesítménye 374 lóerõ és 550 Nm nyomaték lesz, amellyel egészen fürgén lehet majd haladni a kéttonnás SUV-val. A hibrid Touareg-tulajdonosoknak nem kell lemondaniuk saját hajójuk vontatásáról sem, az autó ugyanis 3,5 tonnát húzhat maga után. A kilenc literes fogyasztású, villanyos Touareg jövõre kerül a kereskedésekbe.
2010-ben a Touareg mellett három ultratakarékos Passat változatot is bemutat a Volkswagen. Az elsõ a BlueTDI lesz, amelyben a kétliteres, 140 lóerõs dízelmotor dolgozik majd, és a hivatalos adatok szerint beéri 5,2 liter gázolajjal 100 km-en. Tovább javul a BlueMotion modellek hatékonysága is, hiszen ezekbe jövõ évtõl kezdve start-stop automatika, fékenergia-visszanyerés és még hatékonyabb katalizátor is kerül.
A legnagyobb újdonság mégis a barokkos nevû dual-fuel TSI Ecofuel lesz, amelynek motorja képes lesz mind benzinnel, mind gázzal, sõt a kettõ keverékével is mûködni. Az autó így 148 lóerõs lesz, miközben vegyes ciklusban beéri 4,5 liter üzemanyaggal.