rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • A világ leggyorsabb autója a Maxximus G-Force!

  • 410,382 km/óra. Hivatalosan ennyi a világ leggyorsabb közúti autójának végsebessége.

    Mióta 2007 õszén az SSC Ultimate Aero letaszította a trónról a Bugatti Veyront, számos újabb jelentkezõ akadt a címre, de eddig nem jártak sikerrel.

    Elkészült egy újabb fenevad, a Maxximus G-Force, és igazi esélyesnek tûnik, máris három rekordot tudhat magáénak.

    A 0-60 mérföld/órás (96 km/ó) gyorsulást 2,134 másodperc alatt képes teljesíteni.

    A Maxximus G-Force két személy, Dr. David McMahan és Marlon Kirby találkozásának köszönhetõ. Kirby, aki akkor limuzinsofõr volt, egyszeri útjuk során elárulta a dúsgazdag McMahannak, arra készül, hogy megépítse a világ leggyorsabb autóját. Utóbbinak, aki már fiatal korában is gyorsulási versenyekre járt és saját repülõt épített, tetszett az ötlet és beszállt.

    Nincs másik rendszámos autó, amely ilyen gyors lenne, de a 0-100 mph (160 km/óra) 4,541 másodperces sprintet is csak versenyautók képesek hozni. Ám nem csak gyorsulni képes a gép, hiszen a 0-100-0 (mph) manõvert 8,861 másodperc alatt futja, vagyis a fékei is kiválóak.


    A Maxximus G-Force alapjait egy már létezõ sportkocsi, az Ultima GTR adta. A karosszériához nem nyúltak, de a vázat jelentõsen átalakították, hogy elviselje a brutális teljesítményt. A szó itt igazán helytálló, tekintve, hogy az Ultima 720 lóerõs teljesítménye a felét sem éri el az új gépének.

    Abban ugyanis két turbóval is ellátták a 7,0 literes Chevrolet-motort, amely így nem kevesebb, mint 1600 lóerõt szabadít a fõtengelyre. Ez az erõ pedig mindössze 1225 kilóval párosul.


    Egyelõre nem tudni, hogy a háromfokozatú váltóval szerelt Maxximus G-Force milyen végsebességre képes, de miután tömege hasonló, mint a csúcstartóé, teljesítménye viszont nagyobb, ellenfelének új, tovább erõsített változatáé, akár gyorsabb is lehet.

    Várhatóan hamarosan kiderül az igazság, tekintve, hogy az autó április 30-án Abu-Dzabiban, a Nagyfiúk Játékszerei vásáron eladósorba kerül. A 3 millió dolláros (693 millió forint) vételárért pedig illik valamit letenni az asztalra, mert a Guinness rekordot tartó SSC Aero hatodennyiért elvihetõ.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Zenvo ST-1 - 1250 lóerõvel

    Zenvo és a Red Sea Distribution, a márka észak-amerikai importõre limitált modellt mutatott be, kifejezetten az amerikai piacra készítve. A dán gyártó ST1 néven futó szuper-sportkocsija eddig sem volt egy sûrû darab (összesen 15 gyártását tervezték), de az új változatból mindössze három készül. Sõt, mindegyik más színû: egy piros, egy kék és egy fehér.

    A Zenvo ST1 50S néven futó modell emellett magnézium keréktárcsákat, névre szóló üléseket kap, de jár hozzá egy svájci karóra is, amely eddig extra volt és önmagában 9 millió forintba kerül.

  • Végre bemutatkozott az Aston Martin One-77

    A hosszú hónapokig tartó várakozás után végre bemutatkozott a One-77 elsõ darabja, amely rögtön meg is nyerte a Concorso d'Eleganza Villa d'Este kiállítás formatervezési fõdíját.

    A modellnek mind a 77 darabja elkelt elõvételben.

    Az Aston Martin jó ideje húzogatja a mézesmadzagot az autósvilág orra elõtt, hiszen már 2008-ban elkezdte kiszivárogtatni az elsõ, sejtelmes fotókat az autóról, az elsõ darab mégis csak most készült el.

  • Repülõ, ami helybõl fel tud szállni

    Repülõvel bárhonnan felszállhatnak a nagyfõnökök

    Helybõl is felszálló vállalati repülõgépek

    A repülõgép-fejlesztõk úgy látják, hogy már van kereslet hat-tíz személyes, a hangnál gyorsabb igazgatósági "szolgálati" repülõgépre. A tervek szerint két-három év múlva több ilyen között is választhatnak az érdeklõdõk, kettõnek a tervezése pedig elõrehaladott stádiumban van.

  • Lamborghini Sesto Elemento 2010

    A megannyi ízelítõ fotó után végre élõben is felfedte magát a Lamborghini újdonsága, amely az elõzetes várakozásokkal ellentétben a Sesto Elemento nevet kapta. A Párizsban bemutatott koncepció inkább merész formatervével, mintsem meghajtásával hívja fel magára a figyelmet, hiszen motorterében a már ismert 570 lóerõs, V10-es blokk gondoskodik. A Lamborghini már jó ideje csigázza az érdeklõdõket, mivel kisebb kihagyásokkal egész pontosan öt ízelítõ fotót jelentetett meg, mindeddig ismeretlen elnevezésû koncepciójáról, amely Párizsban végre élõben is felfedte magát.

  • Sportosabb az új VW Beetle

    Hamarosan itt Volkswagen Beetle második generációja. Az új modell nagyobb lesz elõdjénél, és fejlesztésekor több hangsúlyt kap a jó vezethetõség. Több mint tíz éve kapható már a retróhullám egyik elsõ képviselõje, a bogárhátú karakterét megidézõ, új Beetle. Utóda a cégcsoport pueblai gyárában készül majd Mexikóban, és a szintén ott készülõ és jövõre megjelenõ új Jetta mûszaki megoldásait fogja hasznosítani. Ebbõl adódóan nõni fog a tengely- és a nyomtávja is. A most gyártott Beetle alapját a négyes Golf adta, emiatt a hátsó lábtér igencsak szûkös benne.

  • Peugeot HX1 - hatszemélyes luxus-kombi

    A HX1 egyterûnek mondható, de a szokásostól eltérõ arányokkal, hosszú és széles, de lapos. A teljes hossza 4,954 méter, szélessége 1,99 méter, miközben magassága 1,373 méter. A vonalai egyszerûek, de elegánsak, ugyanakkor a forma aerodinamikailag is rendben van, hiszen az alaktényezõje 0,28-as. Az egyterûek között kiemelkedõ érték nemcsak az aktív aerodinamikai elemeknek köszönhetõ, de a visszapillantók helyett alkalmazott apró kamerák, a minimálisra csökkentett hézagok és a süllyesztett szerelvényeknek is csökkentik a légellenállást.

  • Brabus SV12 Biturbo R800 - 800 lóerõs 'szörnyeteg'

    Valószínûleg a leggyorsabb pénzért kapható S osztályú limuzin az R800 – azoknak szánják, akik kevesellnék az S 65 AMG képességeit. Az autó teljes neve Brabus SV12 Biturbo R800, ami nagyjából el is mond mindent azoknak, akik ismerik a cég korábbi modelljeit.

    Ugyanaz az SV12 R jelzésû ikerturbós, 6,3 literes, tizenkét hengeres motor kerül bele, amelyet az E osztályhoz egy ideje már kínálnak. A 800 lóerõs szörnyeteg 1420 Nm csúcsnyomatékot adhatna le, de a váltó védelmében a csúcsértéket 1100 Nm-re kellett korlátozni.

  • Halál a Dakaron!

    A 49 éves francia motorosnak a Santa Rosa és Puerto Madryn közötti szakaszon veszett nyoma

    Meghalt a dél-amerikai Dakar ralin egy francia motoros, Pascal Terry - jelentették be a szervezõk szerdán.

    A motoros volt az idei viadal elsõ áldozata. A 49 éves sportember holttestét a negyedik szakasz utáni éjszaka találták meg a szervezõk.

  • A Hyundai sportautót faragna a Blue-Will-bõl!

    Érdekes koncepcióval jelentkezik a hétvégén kezdõdõ Szöuli Autószalonon a Hyundai.

    Blue-Will-t a hírek szerint hamarosan az utcán is viszont láthatjuk, a márka ugyanis hibrid sportautót faragna belõle.

    Az utóbbi évek egyik legharmonikusabb formatervû koncepcióját leplezte le a gyártó múlt héten. A Blue-Will tanulmány az április 2-án a Szöuli Autószalonon mutatkozik be a nagyközönségnek, és bár még be sem mutatták, a gyártó vezetõi máris sorozatgyártásán gondolkodnak.

  • Renault Koleos 2011 - 450 literes csomagtartóval

    A Koleos vadonatúj 2011-es frontot kapott, amitõl némi koreai beütése lett. Persze ettõl még nem néz ki rosszul.

    A Renault logó melletti légbeömlõk eltûntek, most egy nagy krómozott hûtõrács díszeleg a crossover orrán.

    A fényszórók vékonyabbak lettek, a visszapillantó tükrökbe pedig LED-es irányjelzõket integráltak. Oldalnézetbõl a kihangsúlyozott kerékjáratok és az új stílusú könnyûfém kerekek tûnnek fel. A Koleos fara maradt, amilyen volt. A színpaletta ellenben egy új „Cayenne" narancs színnel gazdagodott.

  • G-Power Hurricane GS LPG - 660 lóerõs gázzal hajtott bömös

    Ha valaki olcsóbban akar ámokfutni, itt a megoldás: a G-Power M5-öse gázüzemben is 660 lóerõs. A tuningcég szerint a gázzal akár felére csökkenthetõ a használat költsége.

    Talán az egyik legelterjedtebb alternatív üzemanyag az autógáz, hiszen egy átalakító készlet hamar meghozza az árát, és akár igazi benzintemetõkkel is elfogadható áron lehet közlekedni a segítségével. Ezt a lehetõséget fedezte fel a leggyorsabb utcai szedánt is gyártó G-Power, amikor elkészítette a Hurricane GS változatot brutálisan gyors, kétkompresszoros BMW M5-átiratából.

  • Nissan GT-R - 580 loerõsre sikeredett

    Optikai és teljesítménynövelõ csomagot készített az osztrák Königseder a japán szörnyhöz.

    580 lovas motorral szerelték

    Ami a motort illeti, nem sokat változtatott a Königseder, csak a levegõszûrõt cserélték ki, a kipufogórendszert cserélték

    Akrapovicra és a komputert programozták át, a 3,8 literes V6-os teljesítménye mégis jócskán megnõtt: a tuningolt GT-R R 35 teljesítménye 580 lóerõ.

  • A RUF egy újabb brutális 685 lóerõs Porsche-t mutatott be!

    A Porschék tuningolására szakosodott gyártó, a német RUF újabb brutális kocsival örvendezteti meg rajongóit. Az Rt 12 S néven érkezõ modellben a turbóval lélegeztetett boxermotor 685 lóerõt teljesít, míg a nyomaték 880 Nm.

    Az esseni márka, a RUF sosem visszafogott modelljeirõl volt híres, elég, ha csak a 360 km/h-ra képes Caymanra vagy a 700 lóerõs CTR3-ra gondolunk. A cég újabban elektromos Porschékkal hívja fel magára a figyelmet, de természetesen közben a hagyományos, benzines gépekrõl sem feledkezett el.

  • Bemutatták a Volkswagen középmotoros Roadster-ét

    A Volkswagen immár többedszerre állt elõ egy könnyû roadster koncepció bemutatásával.

    A németek legfrissebb próbálkozása azonban komolynak tûnik, hiszen a középmotoros hátsókerékhajtású sportautó szériagyártása már akár 2012-ben megkezdõdhet.

    Már régóta terjengtek a hírek arról, hogy a német autógyártó-óriás egy könnyû kétüléses nyitott sportautó piacra dobását tervezi.

  • 4Control hátsókerék-kormányzással megvásárolható a Renault Laguna Coupé

    Már megvásárolható a Renault Laguna Coupé, amelynek minden kivitelét a 4Control elnevezésû hátsókerék-kormányzással kínálja a francia gyártó. A kétajtós kupé gazdag alapfelszereltséggel, és mindjárt négyféle motorral érhetõ el, amelyek közül a hasonló teljesítményû benzines és dízel egy árban van, míg a nagyobb motor jobb felszereltséget is jelent.

    A GT modellek 2 literes, négyhengeres turbómotorokat kapnak, a benzines 205 lóerõs, míg a dízel 180 lóerõre képes, ezeket 8 750 000 forintért lehet hazavinni.