rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • A világ leggyorsabb autója a Maxximus G-Force!

  • 410,382 km/óra. Hivatalosan ennyi a világ leggyorsabb közúti autójának végsebessége.

    Mióta 2007 õszén az SSC Ultimate Aero letaszította a trónról a Bugatti Veyront, számos újabb jelentkezõ akadt a címre, de eddig nem jártak sikerrel.

    Elkészült egy újabb fenevad, a Maxximus G-Force, és igazi esélyesnek tûnik, máris három rekordot tudhat magáénak.

    A 0-60 mérföld/órás (96 km/ó) gyorsulást 2,134 másodperc alatt képes teljesíteni.

    A Maxximus G-Force két személy, Dr. David McMahan és Marlon Kirby találkozásának köszönhetõ. Kirby, aki akkor limuzinsofõr volt, egyszeri útjuk során elárulta a dúsgazdag McMahannak, arra készül, hogy megépítse a világ leggyorsabb autóját. Utóbbinak, aki már fiatal korában is gyorsulási versenyekre járt és saját repülõt épített, tetszett az ötlet és beszállt.

    Nincs másik rendszámos autó, amely ilyen gyors lenne, de a 0-100 mph (160 km/óra) 4,541 másodperces sprintet is csak versenyautók képesek hozni. Ám nem csak gyorsulni képes a gép, hiszen a 0-100-0 (mph) manõvert 8,861 másodperc alatt futja, vagyis a fékei is kiválóak.


    A Maxximus G-Force alapjait egy már létezõ sportkocsi, az Ultima GTR adta. A karosszériához nem nyúltak, de a vázat jelentõsen átalakították, hogy elviselje a brutális teljesítményt. A szó itt igazán helytálló, tekintve, hogy az Ultima 720 lóerõs teljesítménye a felét sem éri el az új gépének.

    Abban ugyanis két turbóval is ellátták a 7,0 literes Chevrolet-motort, amely így nem kevesebb, mint 1600 lóerõt szabadít a fõtengelyre. Ez az erõ pedig mindössze 1225 kilóval párosul.


    Egyelõre nem tudni, hogy a háromfokozatú váltóval szerelt Maxximus G-Force milyen végsebességre képes, de miután tömege hasonló, mint a csúcstartóé, teljesítménye viszont nagyobb, ellenfelének új, tovább erõsített változatáé, akár gyorsabb is lehet.

    Várhatóan hamarosan kiderül az igazság, tekintve, hogy az autó április 30-án Abu-Dzabiban, a Nagyfiúk Játékszerei vásáron eladósorba kerül. A 3 millió dolláros (693 millió forint) vételárért pedig illik valamit letenni az asztalra, mert a Guinness rekordot tartó SSC Aero hatodennyiért elvihetõ.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Brabus 800 - 1100 Nm nyomatékkal

    Egy újabb autóban kínálhatják az ikerturbós, 6,3 literes V12-esüket, amelyet az összes E osztálynál nagyobb modellben elsütöttek már.

    A G osztály esetében azonban nemigen lehet kihasználni a motorban rejlõ potenciált. Igaz ugyan, hogy a teljesítménye 800 lóerõ, a csúcsnyomatéka pedig 1100 Nm, de azt a tuningcég sem kockáztatja meg, hogy a féltégla-forma karosszéria 300 feletti tempónál elhagyja a talajt – olyan aerodinamikai elemeket ugyanis képtelenség tervezni, amelyek megfelelõ mértékben az úthoz szorítanák a baltával faragott kasztnit.

  • Toyota Prius Plus Performance Package - kanyarstabilizátorral

    Limitált példányszámban dobja piacra a Toyota, a Prius Plus Performance Package névre keresztelt modelljét.

    A hibriden történt átalakítások a Toyota Racing Development nevéhez fûzõdnek.

    Mégis sportosabb lett az autó.

    Ennek ellenére a motor és az erõátviteli rendszer környékén hiába is keresünk változásokat. A módosítások mindössze az optikára és a futómû tuningjára korlátozódtak.

  • Audi RS3 - 340 lóerõs motorral

    A német B&B 50 százalékkal növelte az Audi RS3 teljesítményét. Az átalakítás után a kompakt modell Porschékkal bandázhat az Autobahnon.

    Kevés olyan izgalmas ötajtós modell van, mint az Audi RS3. A Magyarországon, Gyõrben készülõ autó kiemelkedõ vezetési élményt kínál 2,5 literes turbómotorja és összkerékhajtása révén. A 340 lóerõs öthengeresben azonban még sok tartalék lakozik. A német B&B többlépcsõs teljesítményfokozást kínál a modellhez, amelybõl végül szuper-sportkocsikra jellemzõ dinamikát csalnak elõ.

  • Lamborghini Gallardo LP 570-4 Blancpain Edition - 570 lóerõvel

    Az LP 570-4 Blancpain Edition nem csak kívülrõl fenyegetõ, de versenypályára fejlesztett mûszaki megoldásokat is kínál, utcai csomagolásban.

    A 2010-es Párizsi Autószalonon alighanem háttérbe szorult, pedig igazán látványos, és sok tekintetben többet is nyújt, mint a nagyszériás változat.

    A koromfekete Gallardo ugyanis ugyanaz a Lamborghininek, mint a Porschének a GT3 vagy a Ferrarinak a Scuderia típusváltozatok.

  • 2010-ben a Volkswagené lett az év motorja

    A legjobb motornak ismét az 1,4 literes TSI-t választották, de a BMW kapta a legtöbb díjat az idén. Ahogy tavaly, az idén is a turbós-kompresszoros Volkswagen-motort találták a legjobbnak a zsûri tagjai. Az indoklás szerint a széles teljesítményskála, (122–200 lóerõ), a takarékos mûködés és a meggyõzõ teljesítmény mellett a négyhengeres ára volt az egyik döntõ tényezõ, ami a TSI-t a többi motor fölé emeli. Az abszolút díj mellett az idén is megválasztották az egyes kategóriák gyõzteseit. A legjobb új motornak a Fiat 1,4 literes Multiair turbómotorját találták.

  • Az elsõ Opel hibridek az USA-ból jönnek

    A General Motors gigantikus összegeket költ saját új generációs elektromos és hibrid hajtásrendszereinek kidolgozására, amelyek személyautókba legkorábban az évtized végén kerülhetnek.

    Az E-Flex néven ismert rendszer elõször a Chevrolet Volt típusban bukkanhat fel 2010-ben, de ez az autó várhatóan csak Észak-Amerikában lesz kapható, és ott is gyártják majd. Ugyanakkor a GM európai részlege is szeretne piacra dobni ilyen típust.

  • Német éden

    Gottlieb Daimler, Wilhelm Maybach és Karl Benz már az automobilizmus hajnalán biztosította Németország vezetõ helyét az iparban. Aztán új trónkövetelõk jöttek, akik közül késõbb sokan - például Nagy-Britannia és Franciaország - visszaléptek epizodistává, mások, mint Japán és az Egyesült Államok, a mai napig is õrzik kiharcolt pozícióikat. Ám mindez nem szoríthatta háttérbe a német autóipart, amely az elsõ gépkocsi megszületése óta folyamatosan a világ élmezõnyéhez tartozik.

  • Volkswagen Touareg gazdagoknak

    Jó érzékkel a 2011-es Katari Autószalonon mutatta be legújabb tanulmányát a Volkswagen. A gazdag olajmilliárdosok közül több vevõ is jelentkezhet az autóra, melyet a németek ebben az esetben hajlandóak limitált szériában gyártani.

    A Race Touareg 3 tanulmány a Dakar-gyõztes versenyautó alapjaira épült, csak annyira alakították át, hogy utcán is használható legyen. Ha minden igaz, a motor is megegyezik a versenyautóéval, a 2,5 literes, öthengeres dízel módosított, 310 lóerõs változatát használták.

  • Bemutatták a hatodik generációs Volkswagen Golf legerõsebb változatát!

    Az elõzetes várakozásoknak megfelelõen a Volkswagen a ma kezdõdõ Frankfurti Autószalonon leplezte le a hatodik generációs Volkswagen Golf legerõsebb változatát.

    A Golf R motorterében egy 270 lóerõs, kétliteres turbómotor dolgozik, amelynek köszönhetõen kézi váltóval 5,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra a kompakt.

    Az autó még idén a kereskedésekbe kerül, árát egyelõre nem hozták nyilvánosságra.

  • Luxgen 7 SUV és MPV - egy új tavjani autómárka

    A Luxgen mintha a földbõl nõtt volna ki, mégis, igazán korszerû autókat tudtak összehozni, viszonylag rövid idõ alatt.

    Hogy sikerült létrejönni?

    A magyarázat egyszerû: mivel pénz volt bõven, a legnevesebb autóipari beszállítókkal és fejlesztõcégekkel végeztették el a munkát. Az autók a Renault Espace platformján alapulnak, de a hasonlóság nem szembetûnõ.

  • Az Audi R8-asnak 10 hengeres motorral 300 km/h a végsebessége!

    Élõben csak a Detroiti Autószalonon mutatkozik majd be az Audi R8 tízhengeres motorral hajtott változata, ám az elsõ hivatalos fotókat és a sajtóanyagot már nyilvánosságra hozta az Audi. A V10-es R8-as csaknem 40 millió forintba kerül, végsebessége pedig jóval 300 km/h felett van.

    Számos kémfotó és apránként csepegtetett információk után végre megérkezett a tízhengeres motorral hajtott Audi R8; legalábbis a hivatalos fotók és a sajtóanyag, mert magáról az autóról csak a jövõ hónapban, Detroitban hull majd le a lepel.

  • Sportback duplakuplungos váltót szerel kisebb modelljeibe a BMW

    Immár az Audi legkisebb sportmodelljei, az S3 és az S3 Sportback is elérhetõ duplakuplungos váltóval.

    Az új változatok jobban gyorsulnak, mint hagyományos társaik, ugyanakkor kisebb az átlagfogyasztásuk.

    Tovább bõvíti az A3-as sorozat sportváltozatának kínálatát az Audi. Már az S3-as is elérhetõ duplakuplungos automata váltóval. Mind a háromajtós, mind az ötajtós Sportback felszerelhetõ az innovatív szerkezettel.

  • Nissan Quest - egy hatalmas egyterû

    A Nissan korábban szokatlan, gömbölyded egyterûket kínált Quest néven, az új 2010-es generáció azonban teljesen más karakter: hatalmas féltégla, amelyet ugyanakkor néhány éllel és az orr-rész szokatlan kialakításával sikerült kiemelni a középszerbõl.

    Egy igazán nagy autó.

    Az autó elejét az egyetlen trapéz-formába integrált hûtõmaszk-fényszórópár egység uralja – úgy néz ki, ez az a megoldás, amely mellett senki nem tud véleményalkotás nélkül elmenni.

  • A 705 lóerõs Corvette Z700-at versenypályára szánja az amerikai Hennessey

    Akinek nem elég minden idõk legerõsebb Corvette-je, a 638 lóerõs ZR1, annak készíti a 705 lóerõs, drasztikusan kikönnyített, versenypályára szánt Z700-at az amerikai Hennessey. Az autó kétszer annyiba kerül, mint a normál ZR1.

    Sokak szerint a Corvette ZR1 az elsõ, igényes európai/japán vásárlóknak is minden szempontból megfelelõ amerikai sportkocsi. Elõdjéhez mérten kisebb mérete, könnyebb alkatrészei, jó súlyelosztása az európai és japán sportkocsik valódi alternatívájává tette az autót, ám palettáján még mindig van egy betöltetlen rés.

  • A BMW bemutatta dízel-elektromos Vision Efficient Dynamics Conceptet sportautóját!

    A bajor gyártó felfedte legújabb koncepcióját, amelyrõl már hónapok óta folytak találgatások. A Vision Efficient Dynamics Conceptet egy 1,5 literes dízelmotor, illetve két villanymotor hajtja, százas sprintje 4,8 másodpercig tart, miközben 4,8 litert fogyaszt.

    Az utóbbi fél évben rengeteg pletyka látott napvilágot arról, hogy pontosan milyen koncepciót mutat majd be a BMW a Frankfurti Autószalonon.

    Sportos szedán, négyajtós kupé, hibrid - a jó néhány variációból végül ez utóbbi valósult meg.