rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • A világ leggyorsabb autója a Maxximus G-Force!

  • 410,382 km/óra. Hivatalosan ennyi a világ leggyorsabb közúti autójának végsebessége.

    Mióta 2007 õszén az SSC Ultimate Aero letaszította a trónról a Bugatti Veyront, számos újabb jelentkezõ akadt a címre, de eddig nem jártak sikerrel.

    Elkészült egy újabb fenevad, a Maxximus G-Force, és igazi esélyesnek tûnik, máris három rekordot tudhat magáénak.

    A 0-60 mérföld/órás (96 km/ó) gyorsulást 2,134 másodperc alatt képes teljesíteni.

    A Maxximus G-Force két személy, Dr. David McMahan és Marlon Kirby találkozásának köszönhetõ. Kirby, aki akkor limuzinsofõr volt, egyszeri útjuk során elárulta a dúsgazdag McMahannak, arra készül, hogy megépítse a világ leggyorsabb autóját. Utóbbinak, aki már fiatal korában is gyorsulási versenyekre járt és saját repülõt épített, tetszett az ötlet és beszállt.

    Nincs másik rendszámos autó, amely ilyen gyors lenne, de a 0-100 mph (160 km/óra) 4,541 másodperces sprintet is csak versenyautók képesek hozni. Ám nem csak gyorsulni képes a gép, hiszen a 0-100-0 (mph) manõvert 8,861 másodperc alatt futja, vagyis a fékei is kiválóak.


    A Maxximus G-Force alapjait egy már létezõ sportkocsi, az Ultima GTR adta. A karosszériához nem nyúltak, de a vázat jelentõsen átalakították, hogy elviselje a brutális teljesítményt. A szó itt igazán helytálló, tekintve, hogy az Ultima 720 lóerõs teljesítménye a felét sem éri el az új gépének.

    Abban ugyanis két turbóval is ellátták a 7,0 literes Chevrolet-motort, amely így nem kevesebb, mint 1600 lóerõt szabadít a fõtengelyre. Ez az erõ pedig mindössze 1225 kilóval párosul.


    Egyelõre nem tudni, hogy a háromfokozatú váltóval szerelt Maxximus G-Force milyen végsebességre képes, de miután tömege hasonló, mint a csúcstartóé, teljesítménye viszont nagyobb, ellenfelének új, tovább erõsített változatáé, akár gyorsabb is lehet.

    Várhatóan hamarosan kiderül az igazság, tekintve, hogy az autó április 30-án Abu-Dzabiban, a Nagyfiúk Játékszerei vásáron eladósorba kerül. A 3 millió dolláros (693 millió forint) vételárért pedig illik valamit letenni az asztalra, mert a Guinness rekordot tartó SSC Aero hatodennyiért elvihetõ.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Vázlaton a jövõ Audija

    Az Audi a közelmúltban rengeteg modellt mutatott be, ám a németek a jövõre nézve is számos újdonságot tartogatnak rajongóiknak. A gyártó nemrégiben kiszivárogtatott pár vázlatot az A5 Sportbackról, az A7-rõl és az A8-ról.

    Az Audi szekere az utóbbi idõben nagyon jól szalad, szinte mindegyik modellje kasszasikernek bizonyult, az eladások pedig töretlenül emelkednek, ami a jelenlegi gazdasági helyzetben igazán figyelemre méltó, így a németek joggal lehetnek büszkék magukra.

  • F-Sporttal felszerelik a Lexus IS C-ket!

    Az IS és a GS után az IS C is megkapja a márka új, F-Sport elnevezésû sportos kiegészítõit, amelynek fejlesztésében a Toyota Racing Development is részt vett. A kupé-kabrió a látványos külsõ mellett a lemezek alatt is változott.

    A Lexus is az Audi és a BMW nyomdokaiba lépett, és tovább bõvíti sportos kiegészítõkkel is kapható modelljeinek listáját.

    Azok után, hogy februárban az IS és a GS kapta meg az F-Sportnak keresztelt csomagot, most az IS C ölt dinamikus, agresszív ruhát.

  • Ferrari FF 2011 - családi a autó a Ferraritól

    A Ferrarinál alighanem úgy gondolták, már kimerítették a klasszikus luxuskupé-sémában rejlõ lehetõségeket, így a 612 Scaglietti utódját már új elvek alapján tervezték.

    Jól sikerült példány.

    Ami elõször szemet szúrhat, az a magasan végzõdõ tetõvonal: az FF (Ferrari Four) nevû modell egyfajta átmenetet képvisel a kombik és a kupék között, ami nyilvánvalóan jót tesz a helykínálatnak, bár elég merész húzás épp a legdrágább, és hagyományosan konzervatív vásárlókat megszólító modell esetében.

  • VW XL1 - 9dl gázolaj 100 kilóméterre!

    A 2011-es Katari Autókiállításon bemutatkozó szupertakarékos VW nem az elsõ fecske a németek háza táján, hanem az 1-litre concept és az L1 tanulmányok büszke utódja, amely minden eddigi VW-nél kevesebbet fogyaszt az ígéretek szerint. Anno 2002-ben mutatták be a kétüléses fogyasztásbajnok autó elsõ generációját a 1-litre concept személyében, az L1 tanulmányt pedig a 2009-es Frakfurti Autószalonon csodálhatta meg elsõ ízben a közönség. A wolfsburgiak tovább csiszolták az autót, így született meg az XL1, amely az SEV, azaz super efficient vehicle (szupertakarékos jármû) kategóriában száll ringbe.

  • Honda Accord 2011 - elegáns külsõvel

    A tervezõbb elegánsabbra rajzolták a változatlan vonalú lámpákat, lecserélték a lökhárítókat, új hûtõráccsal vértezték fel a modellt, friss felnikkel díszítették a kocsit és néhány új színárnyalatot is a palettára küldtek. Az eddig is tökéletes minõségû utastérbe még finomabb anyagok érkeztek, a bõrborítású kezelõszerveket pedig diszkrét fémbetétek dobják fel – ezen kívül a 2,2 literes 180 lovas dízelmotorral és a 2,4-es 201 lóerõs benzines egységgel hajtott sportos Type-S kivitelek hangulatos alcantara-bõr kárpitozást és vörös varrásokat, valamint kék helyett vörös lábtér-világítást kaptak.

  • Itthon a Suzuki volt a nyerõ 2009-ben

    A Suzukinak a magyar autópiac 2009-ben tapasztalt mélyrepülése ellenére is sikerült megõriznie piacelsõségét a személygépjármûvek értékesítésében, 8112 forgalomba helyezett gépjármûvel.

    Nem csupán a 2009-es évet nyerte meg belföldön a Suzuki – miközben eladásai természetesen ugyancsak visszaestek –, de 13 egymást követõ évben sikerült megtartania vezetõ helyét. A személygépkocsi-értékesítésben elért 13,48 százalékos piacrésszel a tavalyi évben a Suzuki ismét megelõzte versenytársait.

  • Filléres befektetéssel környezetbarát a Lotusnál

    Nem feltétlen kell milliárdokat ölni hibrid hajtásláncok, vagy étvágytalan dízelmotorok fejlesztésébe, hogy egy autó kevesebb kárt okozzon a környezetének.

    Erre szolgáltat példát a Lotus legújabb tanulmányautója, a Londonban bemutatkozó Eco Elise Concept

    A Lotusnál azt gondolták, a környezet védelme a gyártásnál kezdõdik.

  • Modellfrissítésen esett át a Volvo S80!

    Modellfrissítésen esett át a Volvo S80. A svédek nem sokat változtattak eddigi modelljükön, ám ami ennél érdekesebb lehet, hogy az S80 új dízel erõforrásokat kap.

    Az átkozmetikázott Volvo március elején, Genfben mutatkozik be hivatalosan, és tavasszal kerül forgalomba.

    Érett már a modellfrissítés a svéd autógyárnál, mivel az eddigi S80 már 2006 óta van forgalomban és valószínû, hogy a Volvo mostani borzalmas eladásain is szeretne javítani. A tervezõk nem sokat változtattak a régi modellen.

  • Gyorsteszt – Skoda Yeti, aki nem hegyiember

    A Skoda Yeti, mint lenni szokott tanulmányautónak indult, majd valóság lett belõle. A gyár fél évvel késõbbre tervezte a gyártást és a piaci bevezetést, de végül az õszi frankfurti helyett már a tavaszi Genfi Autószalonon bemutatták a kocsit.

    A gyártás és az elõrendelések felvétele a nyáron elindult, nálunk is. Így bár az autó most lett megérinthetõ Magyarországon, már van, aki letette az elõleget és várja az összkerékhajtású Skodáját.

  • Tervezõasztalon a hibrid Rolls-Royce Ghost

    Nem feltétlenül a környezettudatosság nevében készül a Ghost benzin-elektromos változata: a villanymotor a 6,2 literes V12-es benzinmotort támogatja majd.

    A patinás brit luxusmárka új modelljét a kezdetektõl fogva úgy tervezték, hogy egyszer majd megkapja a BMW által fejlesztett ActiveHybrid hajtásláncot – aminek beépítése nem különösebben komplikált feladat, lévén a Ghost a hosszú tengelytávú 7-es BMW padlólemezére épült.

  • Megérkezett a Pininfarina napkollektoros kisautója

    Már korábban is hallottunk arról, hogy a Pininfarina új kisautón dolgozik, ami ezúttal nem egy neves autómárka megrendelésére rajzolt formatervet jelent. Az egyelõre B0 néven futó kiskocsi az olasz tervezõstúdió saját terméke lehet, amelyet a francia Bolloré céggel közösen készítenek.

    Harmonikus formájú, magas tetõs, tetszetõs vonalú karosszériája hamar népszerûvé válhat, az ötajtós B0 utastere négy személynek nyújt helyet. Mivel a Pininfarina kisautóját már a kezdetektõl elektromotorosnak tervezték, ezért a megszokottnál átgondoltabban alakították ki.

  • A Honda belehúz a sportautógyártásba - Utódot kap az NSX, S2000, és CRX is

    Míg a 90-es évek derekán még dúskáltunk japán sportautókban, addig mára szegényesebbé vált a kínálat "rizsrakétákból". Ha a Hondán múlik, akkor hamarosan visszatérnek a japán sportolók, ugyanis hamarosan feltámasztja néhány legendás modelljét.

    A CR-Z elérhetõ árú sportmodell lesz!

    Az évtized végére komoly japán sportautó offenzíva várható, mivel a Nissan GT-R után a Lexus és a Toyota is sportautót dob piacra.

  • Renault Mégane RS Trophy - 265 lóerõvel

    Talán nem ér senkit sem komoly meglepetésként, hogy az elõzõ generáció mintájára az aktuális Mégane RS-bõl is készült élesebb Trophy változat. A modell ismét a még egészségesen radikális vásárlókört célozza meg. Az 500 példányra limitált kiadás így nem az R26R utódjaként szeretné elfoglalni a leginkább radikális spotkompaktnak járó trónt, hanem benne a tesztünkön már alapváltozatban is jól szereplõ RS verzió kissé még gyorsabbra hangolt változatát köszönthetjük. Ennek megfelelõen a kétliteres turbómotor töltõnyomását magasabbra vették a gyáriak (2,3-ról 2,5 bárra) és a szívótraktust is átdolgozták.

  • Kia Ray - kis autó egy kis családnak

    Kia Ray - kis autó egy kis családnak Végre megvannak az első hivatalos képek is, amelyek a jobb oldalon B oszlop nélküli ajtónyílást mutatják. Egy családi autóban a járda felőli oldalon folyik a legtöbb ki- és beszállást, ezt azzal könnyítették meg a tervezők, hogy ide hátsó tolóajtót tettek, és elhagyták a B oszlopot is. A bal oldalon normál ajtót találunk, meg vaskos B oszlopot. Az aszimmetrikus felépítés miatt meg kellett erősíteni a biztonsági utascellát, így hízott 998 kg-ra a Ray tömege. Szintén szokatlan, hogy az autó magasabb annál, mint amilyen széles - 1,7 méter és 1,59 méter a vonatkozó érték.

  • A Ford Mustang gyári versenyváltozatot dob piacra a FR500CJ-bõl

    A Ford Mustangból számos gyári versenyváltozat készült már, és most itt egy újabb, amelyet gyorsulási versenyzõknek szánnak.

    A detroiti gyártó a Mustang FR500 Cobra Jet révén a méregdrága, egyedi építésû gyorsulási versenyautóknak próbál megfizethetõbb konkurenciát teremteni. A SEMA Show-n - Észak-Amerika legnagyobb tuning-kiállításán - bemutatott jármû az NHRA Stock Eliminator kategóriájának szabályai szerint épült, azaz jelentõs részben a sorozatgyártású Mustangon alapul.