rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • A világ leggyorsabb autója a Maxximus G-Force!

  • 410,382 km/óra. Hivatalosan ennyi a világ leggyorsabb közúti autójának végsebessége.

    Mióta 2007 õszén az SSC Ultimate Aero letaszította a trónról a Bugatti Veyront, számos újabb jelentkezõ akadt a címre, de eddig nem jártak sikerrel.

    Elkészült egy újabb fenevad, a Maxximus G-Force, és igazi esélyesnek tûnik, máris három rekordot tudhat magáénak.

    A 0-60 mérföld/órás (96 km/ó) gyorsulást 2,134 másodperc alatt képes teljesíteni.

    A Maxximus G-Force két személy, Dr. David McMahan és Marlon Kirby találkozásának köszönhetõ. Kirby, aki akkor limuzinsofõr volt, egyszeri útjuk során elárulta a dúsgazdag McMahannak, arra készül, hogy megépítse a világ leggyorsabb autóját. Utóbbinak, aki már fiatal korában is gyorsulási versenyekre járt és saját repülõt épített, tetszett az ötlet és beszállt.

    Nincs másik rendszámos autó, amely ilyen gyors lenne, de a 0-100 mph (160 km/óra) 4,541 másodperces sprintet is csak versenyautók képesek hozni. Ám nem csak gyorsulni képes a gép, hiszen a 0-100-0 (mph) manõvert 8,861 másodperc alatt futja, vagyis a fékei is kiválóak.


    A Maxximus G-Force alapjait egy már létezõ sportkocsi, az Ultima GTR adta. A karosszériához nem nyúltak, de a vázat jelentõsen átalakították, hogy elviselje a brutális teljesítményt. A szó itt igazán helytálló, tekintve, hogy az Ultima 720 lóerõs teljesítménye a felét sem éri el az új gépének.

    Abban ugyanis két turbóval is ellátták a 7,0 literes Chevrolet-motort, amely így nem kevesebb, mint 1600 lóerõt szabadít a fõtengelyre. Ez az erõ pedig mindössze 1225 kilóval párosul.


    Egyelõre nem tudni, hogy a háromfokozatú váltóval szerelt Maxximus G-Force milyen végsebességre képes, de miután tömege hasonló, mint a csúcstartóé, teljesítménye viszont nagyobb, ellenfelének új, tovább erõsített változatáé, akár gyorsabb is lehet.

    Várhatóan hamarosan kiderül az igazság, tekintve, hogy az autó április 30-án Abu-Dzabiban, a Nagyfiúk Játékszerei vásáron eladósorba kerül. A 3 millió dolláros (693 millió forint) vételárért pedig illik valamit letenni az asztalra, mert a Guinness rekordot tartó SSC Aero hatodennyiért elvihetõ.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • ABT Audi R8 Police - 612 lóerővel a bűnözők nyomában

    ABT Audi R8 Police - 612 lóerővel a bűnözők nyomábanRemélhetőleg jól felerősítették a fényhidat, mert nem szerencsés, ha 320 körül elhagyja az autó tetejét. Felesleges előle menekülni. A felelősségteljes tuningot hirdető Tune it! Safe! kampány keretében mutatta be 2011 év végén az ABT Essenben a rendőregyenruhába öltöztetett Audi R8 GTR-átiratot, mely a korábbi Lotus, Lamborghini és egyéb szupersport rendőrautóktól eltérjen még nem segíti a rémüldözik munkáját, de ha rajtunk múlna, biztos rendelnénk párat kedvenc körzeti megbízottainknak.

  • Audi törésteszt az USA-ban

    A nagy hírû amerikai Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) mind az Audi A4, mind az A6 típusoknak a legmagasabb értékelést, vagyis a "Legbiztonságosabb választás" kitüntetést adta. Ezzel az Audi az egyetlen német autógyártó, amelynek két jármûve is megnyerte ezt a címet.

    Az IIHS rendszeresen végez törésteszteket az Egyesült Államok biztosítói megbízásából mindenfajta személyautón, hogy megállapítsák a biztonsági besorolásukat.

  • BMW Mansory X6 M - tuningolt verzió

    A BMW kupé-SUV öszvére eleve furcsa szerzet, de a svájciak rátettek még egy lapáttal.

    A feltûnés garantált, az elismerés kevésbé.

    A Mansory eleve arról híres, hogy egy Rolls-Royce vagy Bentley eleganciáját is képes tökéletesen agyonverni, és most sem szakadtak el a hagyományaiktól. A BMW X6 M-re új lökhárítókat terveztek, elöl gigászi beömlõnyílásokkal, hátul pedig versenyautókat megszégyenítõ méretû diffúzorral.

  • Az 510 lóerõs Spider akár 315 km/h-val is száguldhat

    Az olasz autógyártó hónapok óta tartó pletykának vetett véget azzal, hogy tegnap bemutatta az F430-as versenypályára optimalizált változatából készített kabriót. Az 510 lóerõs Spider akár 315 km/h-val is száguldhat. Nem panaszkodhat mostanában Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke.

    A nemrég bemutatott California óriási sikernek örvend, a vásárlók már évekre elõre lefoglalták az összes gyártókapacitást, és a többi modellre is hosszúak a várólisták. Ennek ellenére nem tétlenkednek a maranellóiak, hiszen újra és újra elõrukkolnak újdonságokkal.

  • 740 lóerõs Cayenne - ez már nem csak spekuláció

    Pick-upot már készítettek belõle, de csak virtuálisan. A három ajtós tuningolt Cayenne viszont nem csak spekuláció.

    Az angol Merdad vállalat nem viccel - teljesen átfaragta a Cayenne-t, hogy ne látsszon sufnituningnak a három ajtós változat. A körvonalak valóban harmonikusnak mondhatók, kicsit a bogárhátú Volkswagen másfélszeresre felpumpált, kigyúrt unokájának látszik a monstrum távolról, de az agresszív megjelenést sugárzó optikai csomag kicsit túlzásnak tûnik.

  • Hivatalosan is megerõsítette a Honda, hogy kiszáll a Forma-1-es világbajnokságból!

    Hivatalosan is megerõsítette a Honda, hogy kiszáll a Forma-1-es világbajnokságból. A cég gondokkal küzd a gazdasági válság miatt, ezért nem finanszírozza tovább az F1-et. A csapat eladó, de ha nincs vevõ, akkor megszûnik.

    Fukui Takao, a Honda elnök-vezérigazgatója hivatalosan is megerõsítette Tokióban a tegnap este kiszivárgott hírt, hogy a Honda elhagyja a Forma-1-et.

    Az elnök a gazdasági válságot jelölte meg fõ okként, miután az amerikai piacon 30 százalékkal estek a cég eladásai, miközben a költségek egyre emelkednek.

  • Hamarosan megkezdõdik a 400 lóerõs V8-as Spyker 8C Aileron gyártása!

    Megérkezett a tavaszi Genfi Autószalonon debütált 8C Aileron szériaváltozata, és már a felszereltségrõl is jó néhány közölt a gyártó. Az autó utastere minden ízében luxus, a motortérben pedig egy 400 lóerõs V8-as gondoskodik a remek menettulajdonságokról.

    A gyönyörû tanulmányautókkal általában az a baj, hogy mire szériaéretté válnak, éppen a legszebb (és legdrágább) részleteiket vesztik el. A 100 000 eurónál drágább luxus-, és sportautókat gyártó cégeket azonban ez a veszély nem fenyegeti, és szerencsére a Spyker is ebbe a kategóriába tartozik.

  • 808 lóerõs Ferrari a németektõl!

    A német Novitec Rosso szívesen veszi kezelésbe az olasz sportautógyártó exkluzív modelljeit.

    Legújabb "delikvensnek" a Ferrari 599 GTB Fiorano következett a tuning cégnek.

    A maranellói gyártó erõmûvére két kompresszort is aggattak a Novitec mérnökei.

    A sportos négykerekûek közötti is több kategória létezik. Vannak a sportautók, a szupersportatók és ezek után következik a Ferrari 599 GTB Fiorano Novitec Rosso átiratban.

  • A 2010-es VW Polo GTI-t nyüstöltük!

    A legerõsebb Polo ugyanazt az 1,4 literes turbós-kompresszoros motort kapta 180 lóerõvel, mint a Seat Ibiza Cupra is. Ez 6,9 másodperces százas sprinthez elegendõ, a végsebesség 229 km/óra.

    Sportos járgány!

    A Volkswagen-csoport XDS nevû elektronikus differenciálzárja alapáron jár majd sportos kisautóhoz, viszont a hétfokozatú DSG automataváltó feláras lesz.

  • BMW 6 2012 kupé

    Nem kellett hozzá eddig sem nagy fantázia, hogy elképzeljük a korábban bemutatott 6-os kabriót lemeztetõvel, így a formájáról fölösleges lenne hosszasan értekezni.

    A vászontetõnél elegánsabb ívben rajzolták meg a C oszlopot, és a hokiütõ is jót tesz az oldalnézetnek. Mit is várhatnánk Hooydonk csapatától, mint egy újabb visszafogott, de a célközönségnek épp elég dögös új BMW-t. Elõdjéhez, a megosztó E63-ashoz képest széltében négy, hosszában mintegy hét centit nõtt, viszont öt milliméterrel alacsonyabb lett, ami mindenképpen jót tesz az arányainak.

  • Peugeot 508 2010 - dízel hibrid a Peugeot-tól

    Új középkategóriás autóval jelentkezik a Peugeot: a 407 utódjaként elkészült az 508. A Peugeot-nál nincs csúsztatás, a modell egybõl kétféle karosszériával érkezik, a szedán mellett azonnal lesz kombi is.

    A lépcsõshátú 4,79 méter hosszú, ami megfelel a konkurenciának, hiszen a VW Passat hosszúsága 4,76, az Opel Insigniáé 4,83 méter. A SW néven érkezõ kombi 4,81 méteres. Ahogy a PSA konszern másik márkája, a Citroën a C5-nél, úgy a Peugeot is a németes visszafogottság felé mozdult el. Az autó formájába nehéz belekötni, a sportosság épp úgy jellemzõ rá, mint az elegancia.

  • A Ferrari nem ad motort a Honda-nak!

    Az olasz istálló csapatfõnöke szerint kábé nulla az esélye annak, hogy õk szállítják az erõforrást az eladás elõtt álló istállónak. A korábbi hírekkel ellentétben a Ferrari mégsem szállít motorokat az eladás elõtt álló Honda csapatnak, amennyiben megveszi valaki az istállót.

    "Szinte nulla az esélye annak, hogy mi motorokat adjunk a Hondának" - jelentette ki az olaszok csapatfõnöke, Stefano Domenicali a Ferrari új versenyautójának a hétfõi bemutatóján.

  • Lancia Musa 1,6-os JTD motorral

    Az apró egyterûben is bevetik a Fiat-csoport legújabb, 1,6 literes JTD motorját, amely egyenesen a kínálat csúcsán landol.

    Eddig a legerõsebb Musa is csupán 100 lóerõs volt, az új motor azonban kerek 120 lóerõ és 300 Nm kifejtésére képes, így meglepõen élénkké teszi az egybeszabott kisautót. A Musa az új dízellel akár 9,9 másodperc alatt is elérheti a 100 km/h-s sebességet, és akár 190 km/h-val is haladhat.

  • Hátsókerékhajtású BMW X?

    A legújabb pletykák szerint a BMW az összkerékhajtásról is lemond, hogy alacsonyan tarthassa legkisebb szabadidõ-autójának árát.

    A kompakt SUV-k kategóriájában nem ritkák a kétkerék-hajtású modellváltozatok, de a BMW X sorozatában eddig nem fordult elõ ilyen.

    A legtöbb hasonló méretû típus ugyanis fronthajtású alapokra épül, így az összkerékhajtás elhagyása az autó stabilitását nem befolyásolja jelentõsen.

  • Zenvo ST-1 - 1250 lóerõvel

    Zenvo és a Red Sea Distribution, a márka észak-amerikai importõre limitált modellt mutatott be, kifejezetten az amerikai piacra készítve. A dán gyártó ST1 néven futó szuper-sportkocsija eddig sem volt egy sûrû darab (összesen 15 gyártását tervezték), de az új változatból mindössze három készül. Sõt, mindegyik más színû: egy piros, egy kék és egy fehér.

    A Zenvo ST1 50S néven futó modell emellett magnézium keréktárcsákat, névre szóló üléseket kap, de jár hozzá egy svájci karóra is, amely eddig extra volt és önmagában 9 millió forintba kerül.