2024.04.23. - Béla

V12-es 700 lóerõs motor az új Brabus-ban

V12-es 700 lóerõs motor az új Brabus-ban
A leginkább Mercedesek megbolondításáról ismert Brabus ismét kezelésbe vette a jó öreg G-osztályt. Ezúttal minden eddiginél tovább mentek, a motorháztetõ alá ugyanis egy 700 lóerõs V12-est építettek.

Az autó alapára 111 millió forint.

A Mercedes G-osztálya idén ünnepli harmincadik születésnapját, a gyártó pedig ez alkalomból két változatot is piacra dobott. Akinek azonban az apró, leginkább a külsõre és a beltérre koncentráló változások nem felelnek meg, választhatja a Brabus megoldását is.
Elsõ hallásra meglepõnek vagy még inkább értelmetlennek tûnhet 700 lóerõs motort építeni egy kemény terepjáróba, azonban a Brabus már többször bizonyította, hogy az általa átdolgozott, sok száz lóerõs modellek iránt van akkora kereslet, ami fenntartja a céget. Elég, ha a CLS-bõl készített Rocketet vesszük alapul, amely 730 lóerejével 366 km/h-s végsebességre képes. Bár a G-osztály hasonlóan erõs, aerodinamikája és súlya megakadályozza a sebességrekordok döntögetésében. Szégyenre mindazonáltal így sincs oka, hiszen motorházteteje alatt a már jól ismert, Mercedes-féle V12-es benzines 6,3 literesre felfúrt változatát találjuk.

A motor teljesítménye 700 lóerõ 5100-as fordulaton, míg nyomatéka elektronikusan leszabályozott 1100 Nm. Az autó a V12-es egységgel mindössze 4,3 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, míg végsebessége szintén korlátozott 240 km/h, de aki elég bátor, kivetetheti az elektronikából a limitet, így akár 260 km/h-val is száguldhat. A Brabus mérnökei a motorerõhöz igazították a fékrendszert és a futómûvet.


Az óriási nyomatékot ötfokozatú automata váltó próbálja az útra vinni, amelyben természetesen állandó összkerékhajtás segíti. A 21 collos könnyûfém felniken 295/40-es gumik próbálnak megbirkózni a nem kis feladattal. Kívülrõl a LED-es nappali menetfény,az új hátsó lökhárító és az oldalra kivezetett kipufogók árulkodnak a különleges G-osztályról, emellett pedig aerodinamikai csomagot is kapott az autó, bár a légellenállás nem okozhat gondot a motornak.


Az autót a német cég a Genfi Autószalonon mutatja be a nagyközönségnek, megvásárolni pedig az után nem sokkal lehet. Nagy sorbanállásra nem kell számítani, a turbós G-osztály alapára ugyanis mintegy 111 millió forintnak megfelelõ forint.