2024.03.29. - Auguszta

Chris Barnard 617 lóerõs szupersportkocsija Dél-Afrikából

Chris Barnard 617 lóerõs szupersportkocsija Dél-Afrikából
A válság ellenére újabb és újabb szupersportkocsit mutatnak be hétrõl hétre a legkülönbözõbb országok kis mûhelyei.

A legújabb példány egy dél-afrikai tervezõ, Chris Barnard mûve, aki magáról nevezte el a Porsche turbómotorjával kapható autót.

A tavalyi év végétõl folyamatosan érkeznek hírek a nagy gyártók háza tájáról elbocsátásokról, új, leginkább résmodellek bemutatásának elhalasztásáról.
A piaci visszaesést már az olyan sikeres cégek is megérzik, mint a Ferrari vagy a Lamborghini, ez azonban nem zavarja az évente néhány tucat szupersportkocsit értékesítõ kis márkákat, amik újabb és újabb sokszázlõerõs modelleket mutatnak be. A legújabb darab Dél-Afrikából érkezik, és egy bizonyos Chris Barnard nevéhez fûzõdik. A tervezõ nagy rajongója a hosszú távú versenyeknek, és a nemes egyszerûséggel Barnardnak elnevezett autó kísértetiesen hasonlít is a Le Mans-ban évente rajthoz álló versenygépekre. Az alacsony motorháztetõ, a buborék-szerû szélvédõ és a keskeny utastér csak erõsíti az érzést. A csõvázat úgy tervezték, hogy rendkívül sokféle motor beépíthetõ legyen. A most bemutatott változatban a Porsche Cayenne Turbo benzinesének erõsen felpiszkált változata dolgozik.

A 4,8 literes V8-as a Barnardban 617 lóerõt produkál, ami az alacsony súlynak köszönhetõen igazi pályaautót varázsol a kocsiból. A hírek szerint az autó bõven négy másodperc alatt gyorsul száz kilométer per órára, végsebessége pedig 300 km/h feletti annak ellenére, hogy a tervezõ szerint a fejlesztés során nem ez volt a legfontosabb szempont. Barnard szerint az autó karosszériájának és futómûvének a 400 km/h sem kottyanna meg. A gyorsaság titka, hogy az acél csõvázra csak a legszükségesebb elemeket pakolták és a legkönnyebb anyagokból építkeztek. Ennek megfelelõen az utastér is szinte spártai, sem ABS, sem szervókormány, de még fékrásegítõ sincs a kocsiban.


A minimalista utastérnek és a viszonylag olcsó acél csõváznak köszönhetõen az autó - versenytársaihoz képest - meglepõen olcsó, egy példányért 26 millió forint körüli összeget kell leszurkolni.