2024.03.28. - Gedeon, Johanna

Fejlesztik a VW Golf hetes verzióját!

Fejlesztik a VW Golf hetes verzióját!
2012-es évben érkezhet a Volkswagen legnépszerûbb autójának, a Golfnak a hetedik generációja. A jelenleginél is takarékos és korszerûbb motorokat, egy hibrid hajtáslánc megjelenését és minden motorváltozathoz a DSG váltó bevezetését ígéri a gyártó.

Lassan hozzászokhatunk, hogy a wolfsburgiak épphogy bemutatják egy szériájuk legfrissebb generációját, máris a következõ modell tesztelésén dolgoznak és egyre rövidebb a pályafutása az egyes modelleknek. Alig kezdték el forgalmazni az új Golfot, máris napvilágot láttak különféle számítógépes grafikák az utódról.
A tervezetthez képest két évvel korábban, 2012-ben mutatná be a Golf hetedik szériáját a német gyártó. A Volkswagennek a legfontosabb modellje a Golf, talán ezzel is magyarázható, hogy gyakrabban frissítik, illetve készítenek egy új modellt annak érdekében hogy megtartsák vezetõ szerepüket az kompakt kategóriában. A formai elképzelés jól beleillik a Golf evolúciójába, a híresztelések szerint azonban az autó technikai tartalma teljesen új, jövõbemutató lesz. A gyár információi azt sugallják, hogy merõben nagy változás lesz majd az új modell a hatoshoz képest.

Az autó alváza a hamarosan érkezõ új Pólótól származhat, és faragni próbálnak a karosszéria tömegén is. Motorok terén szintén fejlõdésre számíthatunk, a mostanában divatba kerülõ turbós benzinmotorok bizonyosan több változatban is helyet kapnak majd a Golf orrában, és Volkswagen elképzelései közt az is szerepel, hogy a dízelmotorral szerelt autók eladása növekedjen. Ehhez valószínûleg olcsóbb és modernebb dízelmotorokra lesz szüksége a gyártónak, hiszen hazánkban is sokan magasabb áruk miatt választják a benzines változatokat. A gyártó méltán híres duplakuplungos váltóját a paletta összes változatához kínálja majd.

A mérnökök azt szeretnék, hogy kategóriájának legzöldebb autója legyen a "hetes" Golf és elkészítik a várva várt hibridváltozatot. Egy takarékos 1,5 literes dízel egység és három villanymotor alkotná a hibrid hajtásláncot. Ezen kívül a németek dolgoznak még egy úgynevezett HCCI motoron is, amely hasonlít a Mercedes Disotto elvéhez, miszerint ötvözi az Otto-motorokat a dízel technológiájával.