2024.04.24. - György

Íme a Subaru Impreza STI A-Line automataváltóval

Íme a Subaru Impreza STI A-Line automataváltóval
Az eddigi hagyományoktól eltérõen a Subaru bemutatta az Impreza WRX STI automataváltóval felszerelt változatát. Az ötfokozatú egység továbbra is a már jól ismert 2,5 literes, turbóval lélegeztetett boxermotorhoz csatlakozik.

A Subaru a gazdasági világválság hatásaira hivatkozva felfüggesztette részvételét a rali világbajnokságban, azonban az utcai modellek fejlesztésével nem állnak le a japánok. A Detroiti Autószalonon mutatkozott be a Legacy Concept, míg az Impreza STI változatát piacra dobják automataváltóval is.
Az Impreza WRX STI formatervén nem változtattak a tervezõk, azonban a Satin White Pearl fényezés teljesen új az autó színválasztékában. Az utastérben alapáron is nyolc irányban állítható sportülésekkel találkozunk, valamint az automataváltó kormány mögötti fülei jelentik az újdonságot. A lemezek alatt természetese az új váltó jelenti a legnagyobb változást. Az ötfokozatú, Sportshift névre keresztelt egységet a japánok WRC partnerénél, a Prodrive-nál fejlesztették ki, és az automata a kormány mögötti füleknek is köszönhetõen félautomata üzemmódban is mûködik.

A 2,5 literes, turbóval lélegeztetett motorhoz nem nyúltak a mérnökök, így az továbbra is 300 lóerõvel és 350 Newtonméternyi nyomatékkal örvendezteti meg a szerencsés sofõrt. Az autó gyorsulásáról, csúcssebességérõl és fogyasztásáról egyelõre nincsenek hivatalos információk, azokat minden bizonnyal az európai forgalmazás kezdetén teszi közzé a japán gyártó.


A Subaru Impreza STI A-Line már kapható Japánban, a többi kontinensre pedig a következõ hónapokban kerül az autó. Az automata Impreza STI-t várhatóan a Genfi Autószalonon is bemutatják, azonban az automataváltó felárát egyelõre nem árulták el a japánok.

Subaru Impreza STI A-Line