2024.04.24. - György

Az Infiniti Essence egy 3,7 literes benzines V6-os, 592 lóerõs luxuscsoda!

Az Infiniti Essence egy 3,7 literes benzines V6-os, 592 lóerõs luxuscsoda!
A Nissan luxusmárkája igazi csemegével kápráztatta el az autórajongókat a Genfi Autószalonon; az Essence gyönyörû kupé, amelynek 3,7 literes benzines V6-osát elektromotorok segítik 592 lóerõs teljesítményhez.

A gyártó a hivatalos álláspont szerint azért készítette el a kupét, hogy ünnepelje a márka huszadik születésnapját, és egyben megmutassa annak jövõbeni formai irányvonalát.

Mamuro Aoki, a márka fõ formatervezõje úgy nyilatkozott az autóról, hogy "bepillantást enged az Infiniti jövõjébe".
Mielõtt a cég nekiállt volna a fejlesztésnek, alapos felmérést végzett a vásárlók körében, hogy pontosan milyen modellt is szeretnének, illetve behatárolták a pontos célközönséget. E szerint a potenciális vevõ 42 éves, nem köt kompromisszumokat, határozott, no és természetesen szenvedélyes.

Ehhez az igen szûk csoporthoz hasonlóan az Essence sem köt kompromisszumokat, a rövid elsõ és hátsó túlnyúlás, a nagy kerekek és az óriási, szögletes hûtõmaszk határozottságot kölcsönöznek az autónak. A sportosságot a keret nélküli ablakok, illetve a méretes légbeömlõk hangsúlyozzák. Az egyetlen formajegy, amely ismerõs lehet a márka jelenlegi kínálatából, a jellegzetes, L-alakú lámpák, amelyek természetesen LED-esek.


Az aktuális divatnak megfelelõen az autó motorterébe nem tehettek egy benzinzabáló szörnyet, a szolid, 3,7 literes V6-os benzines mellé így egy elektromotor került. Az ikerturbó által izmosított egység 440 lóerõs, amelyhez még hozzáadódik a villanymotor 160 lóereje, amelyet a belsõ égésû egység és a sebességváltó közé építettek. Az összesen 592 lóerõs teljesítmény a hátsó kerekeken keresztül jut az útra. A csomagtartó padlója alatt lítium-ionos akkumulátorokat találunk, a maradék helyet pedig a Louis Vuitton bõröndök foglalják el.


Az Infiniti legfontosabb célja az autóval valójában a márkanév megismertetése az európai vásárlók számára, hiszen már régóta tudni lehet, hogy a Nissan be szeretne törni a márkával az európai prémiumpiacra.