2024.04.19. - Emma

Számítógépes grafika a Melkus RS 2000-rõl!

Számítógépes grafika a Melkus RS 2000-rõl!
A német cég már két éve bejelentette, hogy új modellen dolgozik. Az eddig napvilágot látott skiccek után a cég számítógépes grafikákat is nyilvánosságra hozott, élõben pedig a Frankfurti Autószalonon találkozhatunk az RS 2000-rel.

A versenyautókat és a sportautókat gyártó márkát Heinz Melkus alapította 1959-ben Drezdában, egyetlen közúti modelljük, az RS 1000 gyártása pedig 1970-ben kezdõdött. A keleti blokk egyetlen életképes sportautó márkája háromhengeres Wartburg motorral készült és összesen 101 darab készült a 71, késõbb 100 lóerõs autóból.
A Melkus új modelljérõl korábban már jelentek meg rajzok, azonban a cég nyilvánosságra hozta a vélhetõen végleges modell formatervének számítógépes grafikáit. Az autó egyébként modern formavilággal érkezik majd, amelynek elsõ lámpái, oldalsó ablakai és sirályszárnyas ajtói is az RS 1000-t idézik, és állítólag remek aerodinamikai jellemzõkkel rendelkezik majd a középmotoros modell.

A mérnökök nagy hangsúlyt fektettek a súlycsökkentésre is, így az alumíniumból és szénszálas mûanyagból készülõ karosszéria állítólag 1000 kilogramm alatt marad. Az autó mûszaki alapja elképzelhetõ, hogy költségcsökkentés miatt a Lotus Exige-tõl származik majd. A Melkus elárulta, hogy az RS 2000 egy 1,8 literes turbómotort kap, amelyet az utasok mögé építenek majd be. Az erõforrás alapváltozata a hírek szerint 150 lóerõs lehet, ám késõbb készülhet 200 és 300 lóerõs GT verzió is.


A Melkus állítólag évi 25 darab RS 2000 összeszerelését tervezi, amely a 100 000 eurós alapárat elnézve reális számnak tûnik a német cég részérõl. Az autó az õszi Frankfurti Autószalonon mutatkozik majd be, és az elsõ 8 modell legyártására pedig még idén sor kerülhet.