Jól látható a távol-keleti autógyártók menetelése a nagyautó szegmensben, hiszen elérhetõ áron készítenek méteres szedánokat. A Kia tervezõmérnökei is tisztában vannak azzal, hogy egyre fontosabb a károsanyag kibocsátást csökkentése, ezért takarékosabb motorokat terveznek új autóikba, illetve a súlycsökkentésre is egyre nagyobb szerepet tölt be.
Elõzetes hírek arról szóltak, hogy ez a koncepció a 2010-ben megjelenõ Opirus formaterveit mutatja, azonban most kiderült, hogy a koreai gyártó két modellt fejleszt ebben a szegmesben. Az Amanti az olcsóbb kategóriát fogja képviselni, míg a KND-5 szériaérett változata a vagyonosabb réteget szólítja majd meg. Közös padlólemezre épül mindkét autó, amelyet a gyárban VG kóddal illetnek, és a hamarosan érkezõ kombi Azena alapját is ez képezi. Mindhárom négykerekû mérete közel azonos lesz, a KND-5 4945 milliméteres hosszával a kategória határait súrolja.
Az elképzelések szerint a motorháztetõ alatt 3,5 literes V6-os benzinmotort kap helyet, amely megfelelõ vehemenciával mozgatja majd a távol-keleti monstrumokat. A koncepció dögös formáit megörökölheti majd a szériaérett változat is, csakúgy, mint a ledes elsõ lámpákat. Természetesen nem valószínû, hogy 20 colos kerekeken gurul majd le a futószalagról a tervezett limuzin, de a hatalmas panorámatetõ biztos belekerül majd az extralistába. A belsõ térrõl készített illusztráció akár egy végleges formát is idézhet, kisebb finomításokkal.
Jól látszik ezen a koncepción is a Kia törekvése, hogy nagyobb teret hódítson a márka az európai és amerikai piacon. Úgy tûnik, hogy a Cee'D-del kezdõdõ menetelés a jövõben sem lassul le, ha következõ generációs modellek nem térnek le a helyes ösvényrõl.