A General Motors SUV-kat, pick-upokat és kisteherautókat forgalmazó márkája, a GMC talán még az anyacégnél is nagyobb bajban van. A gazdasági válság beköszönte óta ugyanis ezeknek a jellemzõen V8-as benzinessel szerelt modellek nagy része jóval kevésbé fogy, amit a vezetõk is észrevettek, így legújabb modelljükkel lefelé terjeszkednek, mind méretben, mind fogyasztásban.
A külcsínnél azonban jelentõsebbek a belsõ változások: a mérnökök legfontosabb feladata a fogyasztás csökkentése volt, ami nem volt nehéz tekintettel arra, hogy az elõdöt egy 4,2 literes vagy egy 5,3 literes benzines hajtotta négyfokozatú automatán keresztül. A Terrain belépõmotorja ezzel szemben egy 2,4 literes, közvetlen befecskendezéses, 182 lóerõs, négyhengeres benzinmotor. A modell érdekessége, hogy helyet kapott benne egy ECO gomb, amelyet benyomva az elektronika korlátozza a motor maximális fordulatszámát, így csökkentve a fogyasztást. Ebben a módban közlekedve egyébként 7,8 liter benzinnel is beéri a Terrain száz kilométeren. Meglepetésre a nagyobbik motor sem V8-as, hanem csak V6-os, mely háromliternyi hengerûrtartalmából 264 lóerõt présel ki. Mindkét motor választható két-, illetve négykerék-hajtással is.
Az új Terrain ezen a héten mutatkozik be a nagyközönségnek a New Yorki Autószalonon, forgalmazása pedig év közepén kezdõdik a tengerentúlon.