2024.04.19. - Emma

Hétfokozatú DSG váltó is rendelhetõ az új Seat Ibiza FR

Hétfokozatú DSG váltó is rendelhetõ az új Seat Ibiza FR
A tavalyi Párizsi Autószalonon mutatkozott be a Seat Ibiza Cupra. Hamarosan azonban élõben is bemutatkozik az FR változat, amely az alapmodell és a Cupra közötti rést tölti majd be.

Az autóban a Volkswagen már jól ismert 1,4 literes TSI motor dolgozik majd. Tavaly Párizsban mutatkozott be a Seat Ibiza csúcsmodellje, a Cupra. A 180 lóerõs Ibiza Cupra most kistestvért kap, ugyanis hamarosan a márkakereskedõkhöz kerül a gyengébbik sportos változat, amely az FR utónevet kapja majd.
Az új Seat Ibiza FR nemcsak teljesítményben marad el erõsebb testvérétõl, hanem külsejében is visszafogottabb lesz. A tervezõk a háromajtós Ibizához igazították az autó elejének formatervét, így kicsivel sportosabb lökhárítót és több krómot kapott a Leon kistestvére, míg hátul egy diffúzort idézõ mûanyag betét jelenti a legnagyobb újdonságot.

Az Ibiza új változata egyébként a karosszéria több helyén is megtalálható FR logóról, a dupla kipufogóról és a 17 colos könnyûfém felnikrõl is könnyen felismerhetõ lesz. Az utastérben visszafogottabb hangulat fogad minket, ám a hangsúlyozottan formázott ülések, az új kormány és az FR feliratok tudatják velünk, hogy egy átlagos Ibizában ülünk.


Az Ibiza Cuprához hasonlóan az FR-ben is Volkswagen-konszern 1,4-es TSI erõforrása dolgozik majd. A 150 lóerõs motorhoz alapáron hatfokozatú kéziváltó csatlakozik, azonban felár ellenében kormányról kapcsolható, hétsebességes DSG váltó is rendelhetõ az autóhoz. A hírek szerint az autó 8 másodperc körül gyorsul majd álló helyzetbõl 100 km/h-ra, míg végsebessége 200 km/h fölött lesz.


Az új Seat Ibiza FR a jövõ hónapban kezdõdõ Barcelonai Autószalonon mutatkozik be a nagyközönség elõtt, míg értékesítése a premier után meg is kezdõdik, egyelõre ismeretlen alapáron.