2024.03.28. - Gedeon, Johanna

Megérkezett a boxer dízel

Megérkezett a boxer dízel
Idén elsõ körben a Legacy és az Outback kapja meg az új fejlesztésû, common rail befecskendezéses 2 literes 150 lóerõs erõforrást. A Legacy modellben debütált a világ elsõ horizontális elrendezésû személyautó-dízelmotorja. A Subaru boxer dízel ugyanazokat az elõnyöket mutatja fel, mint a boxer benzinmotor: könnyû súly, alacsony tömegközéppont, minimális vibráció és gyors reakció.
Idén elsõ körben a Legacy és az Outback kapja meg az új fejlesztésû, common rail befecskendezéses 2 literes 150 lóerõs erõforrást. A japán márka komoly piaci sikert vár a különleges hajtómûtõl, mi pedig alig várjuk, hogy kipróbálhassuk.

A Subaru-dízelben nincsen kiegyensúlyozó tengely - nincs szükség rá -, a fõtengely pedig rövid és nagyon merev, a dízelekre jellemzõ vibrálás és zaj ezért minimálisra csökkent. Az alumínium blokk 1998 köbcentiméteres, hossza pedig mindössze 353,5 mm (a 2 literes benzines 414 mm hosszú). A turbófeltöltõ változó geometriájú, s a motor alá, a katalizátorokhoz szerelték. A Subaru dízele ezen kívül részecskeszûrõt és kipufogógáz-visszavezetõ rendszert is tartalmaz, természetesen teljesíti az Euro 4-es kibocsátási normát.

A teljesítmény 150 lóerõ 3600-as fordulatszámnál, míg a nyomaték 350 Nm 1800-as percenkénti fordulatszámnál. A csúcssebesség 208 km/óra (kombi 203 km/óra). A szén-dioxid kibocsátás 148 g/km (Legacy szedán). A motor fogyasztása 7 (város)/4,8 (országút)/5,6 liter, az üzemanyagtank 64 literes. Az Outback 2.0D szabványos átlagfogyasztása 5,8/5,9 l/100 km, maximális sebessége pedig kereken 200 km/óra.