2024.03.28. - Gedeon, Johanna

A Ferrari újabb képeket és technikai adatokat tett közzé az 599XX-rõl

A Ferrari újabb képeket és technikai adatokat tett közzé az 599XX-rõl
A Ferrari újabb képeket és technikai adatokat tett közzé a gyártó legfejlettebb technikáját prezentáló 599XX-rõl. A kifejezetten versenypályára tervezett autó 700 lóerõs, és 7 másodpercet vert az Enzóra a márka fioranói tesztpályáján.

Az olasz márka a Genfi Autószalonon mutatta be az FXX utódának számító 599XX-et, amelyrõl végre újabb fotókat láthatunk.

A kizárólag versenypályán használható kocsi elképesztõen gyors, a középmotoros FXX-nél például mindössze egy másodperccel volt lassabb a versenypályán.
Bár az autó már a szalon standján sem tûnt csúnyának, a hivatalos fotók még hatásosabbak. A kocsi az 599 GTB Fioranora épül, ám azzal alig van közös alkatrésze. A fotókon jól látszik, hogy a versenygép nagyon alacsonyan fekszik, a padló alig néhány centiméterre van az aszfalttól. Erre szükség is van a megfelelõ leszorítóerõ eléréséhez, aminek nagy részét a hatalmas diffúzor adja.

A jelenlegi utcai sportkocsikon látható "áldiffúzor"-ral ellentétben az 599XX-é valóban hatékony, hiszen 200 km/h-nál 280 kg, 300 km/h-nál pedig 630 kg leszorítóerõt termel. Az 599 GTB Fioranoból származó motor a könnyebb fõtengelynek és egyéb módosításoknak köszönhetõen 700 lóerõt ad le 9000-es fordulatszámon, amellyel az autó 3,6 másodperc alatt gyorsul száz km/h-ra. Mivel a kocsi alja teljes egészében burkolva van, a motor hõjét ventillátorok szívják ki a motortérbõl.


A V12-es benzineshez egy szekvenciális váltó csatlakozik, amelynek mindössze 60 ezredmásodpercre van szüksége egy-egy váltáshoz. A gyártó egyelõre nem közölte az autó súlyát, ám annyit elárult, hogy ahol csak lehetett, az eredetinél könnyebb anyagokat használtak. Sokat javítottak az aerodinamikán is, a karbon tükrök például nagyon kicsik, a fékeket pedig belülrõl, a Forma-1-bõl származó megoldás segítségével hûtik, ami a légellenállást is javítja, hiszen a kereket így nagy részben burkolni lehet.


Az 1,1 millió dollárba kerülõ autót kizárólag versenypályán, a gyártó által megadott helyszíneken lehet majd használni, sõt a tulajdonosoknak a tárolásról is le kell mondaniuk, az autók ugyanis a Ferrarinál parkolnak majd.