Az évek folyamán hatékony együttmûködés alakult ki az Aspar Team, valamint Talmácsi Gábor és menedzsmentje között, a szerzõdés felbontása azonban mára elkerülhetetlenné vált.
Az ok többrétû:
– a második motor hiánya,
– a média-képviseleti jogok egyoldalú megváltoztatása.
A 2009. március 31-i sajtótájékoztatón, amelyet a Balatonring Team szervezett, még úgy tûnt, megoldódik a második motorral kapcsolatos probléma, hiszen a csapat új támogatóival – Grupo Milton, Logistic Land – közösen Jorge Martínez ígéretet tett arra, hogy a szponzorpénzbõl fedezni tudja a hiányzó forrásokat, és a jerezi versenyen már Talma rendelkezésére áll a második motor. De nem történt változás a Jerezi GP-re sem. Minden úgy volt, mint Katarban, mint Motegiben: egy motor, minimális alkatrészekkel. Az ígéretek ígéretek maradtak.
Ezenkívül a menedzsment tudta és beleegyezése nélkül a Talmácsi Gábor média-képviseletéhez fûzõdõ jogok egyoldalúan megváltoztatásra kerültek, és minderrõl a médiát is (félre)tájékoztatták.
Ezt követõen, valamint azt a tényt figyelembe véve, hogy hiábavalóak voltak a korábbi kompromisszumot elõsegítõ javaslataink, hétfõn éltünk a szerzõdés által biztosított egyoldalú szerzõdésfelmondási jogunkkal.
Ezután a Balatonring Team kedden este kiküldött egy hírlevelet Talmácsi Gábor nyilatkozatával, amelyrõl a magyar versenyzõ nem is tudott, a nyilatkozat nem tõle származik, illetve Talmácsi Gábor indulását tényként kezeli, holott a magyar motoros nem indul a Le Mans-i versenyen, és ezzel a csapata is tisztában van.
Talmácsi Gábor és menedzsmentje 2009. május 15-én 11 órától rendkívüli sajtótájékoztatót tart Budapesten, ahol kiderülhet, hogy hogyan alakul világbajnok versenyzõnk sorsa.