rss
  • Megérkezett a 225 lóerõs, V6-os TDI VW Touareg TDI BlueMotion

  • A Volkswagen bemutatta a Touareg takarékosságra hangolt változatát.

    A 225 lóerõs, V6-os TDI motorral szerelt autó tíz százalékkal fogyaszt kevesebbet a mezei modellnél. Ennél alig eszik többet a jövõre érkezõ, 374 lóerõs TSI-vel szerelt hibrid, amely kilenc litert fogyaszt.

    Tovább bõvíti takarékosabb, BlueMotion változatban is kapható autóinak listáját a Volkswagen. A Polo, a Golf, a Passat, a Sharan és a Touran után immár a Touareg is kapható ebben a kivitelben.


    A motorháztetõ alatt a jól ismert, háromliteres TDI erõforrás lapul, amely itt 225 lóerõt teljesít. A fogyasztást a jól ismert trükkökkel csökkentették a mérnökök. A motorban olyan új anyagokat használtak, amelyek súrlódása kisebb, és az olaj is kisebb viszkozitású. A karosszériát 25 milliméterrel leengedték, amellyel csökkentek ugyan a terepszögek, cserébe viszont javult a légellenállási együttható, ami autópályán és országúton jelentõs üzemanyag-megtakarítást jelent. Kicserélték a gumikat is, amelyek gördülési ellenállása kisebb.


    A módosítások hatására mintegy tíz százalékkal, 9,3-ról 8,3 literre csökkent a BlueMotion fogyasztása a hagyományos TDI-hez képest. Az egyliteres csökkenést a hagyományos hatfokozatú automata váltóval és a négykerékhajtással együtt érte el a kocsi. Az autó forgalmazása Németországban már meg is kezdõdött, ára ott 50 450 euró.

    A modellhez kapcsolódó hír, hogy már javában tesztelik a hibrid TSI Touareget is, amelynek orrában egy 333 lóerõs, V6-os benzinmotor kapott helyet. Az 52 lóerõs elektromotorral együtt a rendszer összteljesítménye 374 lóerõ, nyomatéka pedig 550 Nm, amelyhez képest a kilenc literes átlagfogyasztás kifejezetten barátinak mondható. A rendszer egyébként szinte csavarra megegyezik a Cayenne Hybridben található technikával. A BlueMotion TSI Hybrid forgalmazása 2010-ben kezdõdik, ára pedig 50 000 és 55 000 euró közé várható.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • BMW 1-es sorozat 2011

    Az F20 jelzésû modell afféle evolúciós terméknek tûnik, leglábbis az övvonal felett nagyon hasonlít az elõdjére. Alatta persze alaposan átrajzolták, méghozzá elég bátran.

    Van benne valami a Bangle-BMW-k merész részletmegoldásaiból, így az elsõ lámpák formája, a motorháztetõ élei vagy a hátsó kerekek körüli domborulat. A maszk és az új lámpák lelkiismertlenül gonosz arckifejezést eredményeznek, ami ugyan biztosan megosztja majd a közönséget, de ez még mindig jobbnak tûnik, mint az 5-ös vagy a 7-es konfliktuskerûlõ fazonja.

  • Kicherer Mercedes ML63 Carbon - 540 lóerős motorral

    Kicherer Mercedes ML63 Carbon - 540 lóerős motorralA Kicherer egy lopakodó bombázót csinált a Mercedes ML63 AMG-ből, így született az ML63 Carbon sorozat. Az amúgy sem ronda autóban meglátta a kihívást ez a tuning cég. Szép járgány. A német terepjáró főbb jellemzői közé sorolható a fekete karbon fólia és a teljesítmény növelése, amely az 540 LE (397 kW) és 640 Nm nyomatékot adó motorban mutatkozik meg. A KICHERE szerint a Mercedes ML63 AMG már utazó sebessége meghaladja a 250 kilométer per órát. A gigantikus, 23 hüvelykes, öt küllős felniket ugyancsak feketére fújták.

  • 4Control hátsókerék-kormányzással megvásárolható a Renault Laguna Coupé

    Már megvásárolható a Renault Laguna Coupé, amelynek minden kivitelét a 4Control elnevezésû hátsókerék-kormányzással kínálja a francia gyártó. A kétajtós kupé gazdag alapfelszereltséggel, és mindjárt négyféle motorral érhetõ el, amelyek közül a hasonló teljesítményû benzines és dízel egy árban van, míg a nagyobb motor jobb felszereltséget is jelent.

    A GT modellek 2 literes, négyhengeres turbómotorokat kapnak, a benzines 205 lóerõs, míg a dízel 180 lóerõre képes, ezeket 8 750 000 forintért lehet hazavinni.

  • Honda Accord 2011 - újítások kívül és belül

    A faceliftes Accord és Accord Tourer a Genfi Autószalonon mutatkozik majd be, de fotókon már most megtekinthetjük. Ahogy az lenni szokott, ezúttal is a kocsi arca változott a legtöbbet: új a hûtõrács, újak a fényszórók és a lökhárítókat is átformálták.

    Az utastérben is van néhány apróság: megváltozott a kabin világítása és újfajta kárpitokból lehet választani. Az új forma mellé jár néhány techniaki újdonság is. A 2,2 literes, 150 lovas i-DTEC dízelmotoron reszeltek egy keveset, ezért valamicskét javult a fogyasztása és kevesebb szén-dioxidot bocsát ki.

  • Hátsókerekes Audi az MTM-tõl

    A közelmúltból (2010 év elején) egy olyan eset említhetõ, amikor egy összkerékhajtású gépet hátsókerekessé alakítottak át: a Lamborghini Gallardo LP 550-2 Valentino Balboni ilyen volt. A Motoren Technik Mayer (MTM) most ismét elkövette ezt, de egy Audi R8 sportkocsin. A GT3-2 560 lóerõs, 3,9 másodperc alatt sprintel százra és a megfelelõ helyen, hátul kapar.

    Az MTM természetesen nem csupán az elsõ hajtást választotta le, hanem a hátsó tengelyre beszerelt egy korlátozottan önzáró differenciálmûvet.

  • Hivatalos képeken a Renault Wind

    A korábban Twingo Roadster néven emlegetett Wind beszáll a minikabriók versenyébe, és elnézve a formatervet, igen jó esélyekkel indul.

    A 3,83 méter hosszú típus két személy szállítására képes, gyár a szerint ettõl még teljes értékû autóként használható. Különleges tetõkialakítása miatt nem foglal el helyet a 270 literes csomagtartóból, ugyanis a mechanizmus a korábban alkalmazottaktól gyökeresen eltér.

  • Toyota Prius Plus Performance Package - kanyarstabilizátorral

    Limitált példányszámban dobja piacra a Toyota, a Prius Plus Performance Package névre keresztelt modelljét.

    A hibriden történt átalakítások a Toyota Racing Development nevéhez fûzõdnek.

    Mégis sportosabb lett az autó.

    Ennek ellenére a motor és az erõátviteli rendszer környékén hiába is keresünk változásokat. A módosítások mindössze az optikára és a futómû tuningjára korlátozódtak.

  • 530 lóerõs az új brit sportautó az AF10

    Az Arash a 2006-os Londoni Autószalonon jelentkezett az AF10 akkor még korai koncepciójával. Azóta a formaterv és a technika is jelentõs változásokon esett át, ám a cég most megerõsítette, hogy elkészültek a szériaváltozattal.

    Az autó sziluettje nagyon hasonlít a Ferrari Enzoéra, pedig a két autó nagyon nem egy ligában versenyzik, persze ez csak vevõk pénztárcájára vonatkozik.

  • Mitsubishi ClearTec Colt start-stop rendszerrel!

    A Genfi Autószalonon mutatkozott be a Mitsubishi ClearTec takarékos modellcsaládjának elsõ tagja, a Colt.

    A környezetbarát kisautóhoz kétféle, 1,1 és 1,3 literes benzinmotor rendelhetõ, és a start-stop rendszernek is köszönhetõen akár 1 liter benzint is spórolhatunk.

    A Volkswagen BlueMotion, a Skoda Greenline, a Ford ECOnetic és többek között az Opel EcoFlex után újabb taggal bõvült a takarékos modellcsaládok köre, mégpedig a Mitsubishi ClearTec-kel.

  • Az Alfa Romeo illetékesi bejelentették a 8C Spider érkezését

    Az Alfa Romeo illetékesei bejelentették, hogy a 8C Spider elsõ darabjai a jövõ év júliusában kerülhetnek szerencsés és nagyon gazdag megrendelõikhez. Sajnos csak egy 500 darabos széria lát majd napvilágot a csodálatos sportautóból, így egy igazi kuriózumot tisztelhetünk személyében.

    A rossz hír viszont az, hogy már az összes példány elõre elkelt, pedig igazán nem mérik olcsón az autót: németországi árát most közölte a cég és ez nem kevesebb, mint 212 ezer euró, azaz nagyjából 55 millió forintnak felel meg.

  • VW Beetle 240 lóerõs motorral

    Az újdonság a szokásokhoz híven kétliteres benzines turbómotort kap, ám a Golf vagy a Scirocco R 270 lóerõ feletti teljesítményével ellentétben itt 240 tagú ménest találunk.

    Ezzel így is kellemes pluszt kapunk az eddigi 213 lóerõs csúcsmodellhez képest, viszont ezzel nem áll meg a továbbfejlesztések sora. Az elsõkerékhajtású bogár ugyanis feszesebb futómûvet, nagyobb légbeömlõket és egyéb aerodinamikai elemeket, nagyobb fékeket valamint sportra hangolt belsõ teret is kap.

  • Audi törésteszt az USA-ban

    A nagy hírû amerikai Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) mind az Audi A4, mind az A6 típusoknak a legmagasabb értékelést, vagyis a "Legbiztonságosabb választás" kitüntetést adta. Ezzel az Audi az egyetlen német autógyártó, amelynek két jármûve is megnyerte ezt a címet.

    Az IIHS rendszeresen végez törésteszteket az Egyesült Államok biztosítói megbízásából mindenfajta személyautón, hogy megállapítsák a biztonsági besorolásukat.

  • Opel Astra GTC 2011 - panorámatetővel

    Opel Astra GTC 2011 - panorámatetővelAz autógyártók közül elsőként az Opel jelentkezett ilyen innovatív üvegezéssel, mégpedig 2006-ban, a GTC Astra elődmodelljén. Európában 18 ezer vevő döntött azóta az újszerű szélvédő mellett, amelyre a fejlesztés során összesen 11 szabadalmat jelentettek be a rüsselsheimi mérnökök. Kívülről nézve egységes felületnek tűnik a panoráma-szélvédő a feketére fényezett acéltetővel együtt. Tovább erősíti ezt a benyomást, hogy fekete az A-és a B-oszlop burkolata, illetve a tetőkárpit is.

  • Igényesebb anyagokkal mutatkozik Subaru Legacy Touring Wagon!

    A Subaru hazai pályán mutatta be az új, ötödik generációs Legacy kombi változatát. A Touring Wagon névre keresztelt autó minden irányban nagyot nõtt elõdjéhez képest, a belsõ térben jobb minõségûek az anyagok. Fontos még, hogy máris felfrissül a kétliteres boxerdízel.

    A japánok az áprilisi New Yorki Autószalonon leplezték le a Legacy szedán változatát, amelyet most követett a kombi.

    A Touring Wagon premierjét Japánban tartotta a Subaru.

  • Ford B-Max - tetõoszlop nélkül

    A B-Max a kategória egyik legerõsebb versenyzõje, tolóajtóval, középsõ tetõoszlop nélkül praktikusabb, mint bármelyik vetélytársa. A mini-egyterûek piaca még a benépesülésnél tart: sok gyártó csak mostanság fedezte fel a kategóriát magának. Eddig azonban csak az Opel próbált valami eredetivel elõállni, de a Meriva szembe nyíló ajtómegoldása nem tûnik különösen hasznosnak így, hogy a B oszlop bent maradt. A Ford azonban húzott egy merészet: a Genfben 2011-ben bemutatkozott B-Max, amely a Fiesta alapjaira épül, középsõ oszlop nélkül készül, hátul pedig tolóajtókat kapott, így egyetlen hatalmas nyílás hozható létre az autó oldalán.