2024.04.25. - Márk

A Peugeot nyilvánosságra hozta az új 5008 elsõ fotóit és technikai adatait!

A Peugeot nyilvánosságra hozta az új 5008 elsõ fotóit és technikai adatait!
A Peugeot nyilvánosságra hozta új egyterûja, az 5008 elsõ fotóit és technikai adatait.

A 3008-ra épülõ, ám annál tágasabb modell hét személyt is képes szállítani, motorterében pedig kétféle benzines, vagy háromféle dízelmotort találhatunk.

A Peugeot az õszi Frankfurti Autószalonon mutatja be a nagyközönségnek új, közepes méretû egyterûjét, ám máris nyilvánosságra hozták az elsõ fotókat és technikai információkat az autóról.
Az autó a nemrégiben bemutatott 3008 crossover padlólemezére épül, ám néhány centiméterrel hosszabb annál, hogy a leghátsó két ülésben is viszonylag kényelmesen el lehessen férni. Az 5008 hossza így 4,53 méter, míg magassága 1,63 méter. Ami a külsõt illeti, a francia mérnökök nem módosítottak túl sokat a 3008 formatervéhez képest, mindössze a lámpák és a lökhárítók mások, igaz, a megnövelt hosszúság nyúlánkabb formát eredményezett, és a csomagtérajtót is kicserélték.

A beltér jóval több meglepetést tartogat. Az 5008 ugyanis opcionálisan hét üléssel is rendelhetõ lesz, igaz, ekkor minimális a csomagtér. A középsõ sorban elhelyezett, három különálló ülés sínen mozgatható, a hasznos térfogat így azok helyzetétõl függõen 758 és 823 liter között változhat. Tetõig pakolva már ekkor is jókora, 1247 liternyi hellyel gazdálkodhatunk, a második sor üléseinek támláját lehajtva azonban már több mint két és fél köbméternyi rakodótér keletkezik.


Az anyósülést lehajtva pedig akár 2,76 méter hosszúságú tárgyakat is szállíthatunk, bár a raktér korántsem nevezhetõ síknak. Egyterûrõl lévén szó rengeteg rakodóhelyet találunk majd az ajtókban, a padlókban, illetve a középkonzolon, sõt az ötüléses változatnak a csomagtér alatt is van egy 60 literes "csempészrekesze".


A motorháztetõ alatt a 3008 motorjait találjuk, így benzinesbõl választhatjuk az 1,6 literes, 120 lóerõs VTI benzinest, amelyhez ötfokozatú manuális váltót társítottak. Ugyanennek a motornak a 150 lóerõs változatához már hatfokozatú egység jár. Az 1,6 literes, 110 lóerõs HDi mind manuális, mind automata váltóval kérhetõ, míg a kétliteres dízel 150 lóerõs változata kizárólag manuális, a 163 lóerõs változata pedig kizárólag automata váltóval párosítható. Az 1,6 literes, benzines alapmotor kivételével az összes váltó hatfokozatú.


Az 5008-hoz olyan extrák választhatók, mint a head-up display, a távolságtartó tempomat, a DVD-lejátszó és két monitor, de biztonság terén sincs szégyenkeznivalója az autónak, hiszen alapáron jár hozzá hat légzsák, valamint téli programmal is rendelkezõ ESP. Az 5008-at élõben elõször a szeptemberi Frankfurti Autószalonon tekinthetjük meg, míg a forgalmazás nem sokkal a bemutatót követõen kezdõdik.