2024.04.20. - Tivadar

Hamarosan megkezdõdik a 400 lóerõs V8-as Spyker 8C Aileron gyártása!

Hamarosan megkezdõdik a 400 lóerõs V8-as Spyker 8C Aileron gyártása!
Megérkezett a tavaszi Genfi Autószalonon debütált 8C Aileron szériaváltozata, és már a felszereltségrõl is jó néhány közölt a gyártó. Az autó utastere minden ízében luxus, a motortérben pedig egy 400 lóerõs V8-as gondoskodik a remek menettulajdonságokról.

A gyönyörû tanulmányautókkal általában az a baj, hogy mire szériaéretté válnak, éppen a legszebb (és legdrágább) részleteiket vesztik el. A 100 000 eurónál drágább luxus-, és sportautókat gyártó cégeket azonban ez a veszély nem fenyegeti, és szerencsére a Spyker is ebbe a kategóriába tartozik.
Az idei Genfi Autószalonon bemutatott és a most véglegesen elkészült 8C Aileron között ugyanis alig van különbség, a koncepció és a sorozatgyártásba kerülõ változat szinte az utolsó csavarig megegyezik. A cég hû maradt repülõgépgyártói múltjához, és az autó formatervén ez meg is látszik. A hatalmas cápa-orr maradt, mindössze két apró irányjelzõ jelenti as változást a lökhárítóban.

A far többet változott, de ennek oka az aerodinamika, amelynek érdekében a diffúzort átalakították. Az autó súlya 1425 kilogramm, amelyet könnyedén mozgat az Auditól származó, 4,2 literes, V8-as benzinmotor, amelyet a hollandok nyomatékosságra hangoltak. A teljesítménye így "mindössze" 400 lóerõ, ám a nyomaték 480 Nm. Az erõt Getragtól származó kézi-, vagy ZF-féle automataváltó juttatja a kerekekhez, mindkét egység hatfokozatú.


A menetteljesítmények így meggyõzõek, a százas sprint 4,5 másodpercig tart, a végsebesség pedig 300 km/h. A felfüggesztés elöl-hátul független, a hagyományos acél féktárcsák az AP Racingtõl származnak, de hamarosan karbon-kerámia tárcsák is kaphatóak lesznek. A beltérben többek között MP3-as Kharma audiorendszer, navigáció, Bluetooth-os kihangosító és teljes bõrözés várja majd a tulajdonosokat. Ezeken kívül pedig még a 19 hüvelykes könnyûfém felni is a szériafelszereltség része. Az autó egyébként 16 színben rendelhetõ, de felálért szinte bármilyen árnyalatot kikevernek a mérnökök.


A Spyker sorozatgyártása 2010 májusában kezdõdik, az elsõ darabokat pedig a nyár elején vehetik át a tuljdonosok. Az autó alapára Nyugat-Európában 189 990 euró, azaz kb. 52 millió forint.