"Nem valamiféle új személyautókról, hanem az idõközben legendává nõtt régi kocsik korszerûsített másolatainak korlátozott számú gyártásáról van szó.
A néhány éve cseh-amerikai tulajdonban lévõ cég vezetésének elképzelése szerint elõször két vagy három modell kerül gyártásba, s a jövõbeni programról az irántuk való érdeklõdés alapján születik döntés. "Közvélemény-kutatásba kezdtünk, s augusztus végéig az egykori Tatra kocsik tíz típusa közül választhatnak az érdeklõdõk. Várhatóan az elsõ három legtöbb szavazatot kapott modell kerül majd gyártásba" - jegyezte meg Adams.
A szavazólapok a cég internetes honlapján, illetve a Tatra cég koprivnicei múzeumában találhatóak. A prágai szaksajtó szerint a pályázat fõ esélyese a negyvenes években gyártott Tatraplán, a hatvanas évek T603-as modellje, és az ötvenes évekbeli T87, amelyen a híres cseh utazók, Zikmund és Hanzelka körülautózták a földtekét.
A felmérés eredménye alapján a Tatra a jövõ évben szakmai tanulmányt készíttet a modell legyárthatóságáról, illetve az autó gyártási költségeirõl, s ennek alapján a lehetséges eladási árról. A vezérigazgató szerint nem érdemes spekulálni, de elmondható: az alváz nagyjából 20 ezer dollárba kerül, s többé-kevésbé ennyi lenne a karosszéria ára is.
"Nem célunk a sorozatgyártás. Klasszikus retrókocsikat tervezünk, a Tatra-kocsik hagyományos külsõjével, de korszerûsített alvázzal és minden olyannal, ami a korszerû autó elengedhetetlen kelléke" - magyarázta Adams. Megjegyezte: bár a múltban nem minden autógyárnak jött be a nosztalgiakocsik gyártása, a Tatra bízik a sikerben.
"A Tatra autó ismert márka a világban, és hírneve sok országban nagyobb, mint Csehországban. Ennek ellenére ebben az esetben nem a nyereség a fõ célunk, elsõsorban a márkát kívánjuk népszerûsíteni" - fejtette ki az igazgató. A Tatra jelenleg kizárólag tehergépkocsikat gyárt, amelyeket a világ több országába exportál. "Azzal számolunk, hogy a régi Tatra személygépkocsik elõsegíthetnék a mai teherkocsik iránti érdeklõdés növekedését" - ismerte be Adams.
A Tatra Koprivnice autógyár 1850-ben alakult és 1898 óta gyárt személygépkocsikat. A Tatra gépkocsikat az elmúlt évtizedekben a csehszlovák, illetve a cseh politikai vezetés és diplomácia használta. A rendszerváltozás után a korábbi luxuskocsik gyártása megszûnt. A Tatra jelenleg cseh-amerikai befektetõi csoport kezében van. Több mint 2000 embernek ad munkát és tavaly mintegy 2500 teherkocsit értékesített.