2024.03.29. - Auguszta

A Ferrari 458 Itala 54 millióért vihetõ haza!

A Ferrari 458 Itala 54 millióért vihetõ haza!
Rengeteg kémfotó és találgatás után végre megérkeztek az elsõ hivatalos képek és technikai adatok az új Ferrariról, amely 458 Italia néven kerül a kereskedésekbe.

Az autó motorterében lévõ, 4,5 literes szívómotor 570 lóerõt teljesít.

Az olaszok ezúttal nem teketóriáztak, a fotók bemutatásával egy idõben, elegánsan közzétették az F458 összes technikai adatát is, bár az autót élõben csak a szeptemberi Frankfurti Autószalonon mutatják be.
Az F430 utóda 4527 mm hosszú, 1937 mm széles, viszont csak 1213 mm magas, amivel hosszában és széltében alig néhány milliméternyit nõtt elõdjéhez képest, miközben magassága 1 mm-rel csökkent, a tengelytáv viszont 5 centiméterrel nagyobb lett. Az autó formájának megtervezésénél a szélcsatorna volt a legfontosabb szempont, ez tetten érhetõ az elsõ lökhárító hûtõnyílásán, amelynek jelentõs részét lefedték. Az F458-at egyébként a Pininfarina stúdiója tervezte.

A lámpák immár elöl is LED-esek, míg hátul a három kipufogó a legfeltûnõbb. Az autó oldalán több határozott ív fut végig, amelyek a hátsó, kör alakú lámpában végzõdnek. A hátsó tengely elõtt egy 4499 köbcentiméteres, közvetlen befecskendezéses, V8-as egység rejtõzik, amelynek sûrítése aránya versenyautókat idézõen 12:5. A 90 fokos hengerszögû benzines a modern technológiáknak köszönhetõen 570 lóerõs, ezt a teljesítményét 9000-es fordulatszámon adja le, míg 540 Nm-es nyomatéka 6000-es fordulatszámon áll a sofõr rendelkezésére, bár ennek 80%-a már 3250-es fordulatszámtól folyamatosan jelen van. Az egység 127 lóerõs literteljesítménye jelenleg egyedülálló a szívómotorok között, és ez a legpörgõsebb egység is a márka történetében. A motorhoz egy hétsebességes, duplakuplungos váltó csatlakozik, amelyet úgy hangoltak, hogy teljes gázon is finoman váltson, és nyomatékcsúcs közelében tartsa a fordulatszámot.


A rengeteg elektronikának és az alapos tervezésnek meg is lett az eredménye, mert az új sport-Ferrari 3,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, míg végsebessége 325 km/h. Az autó ráadásul a kanyarokban is gyorsabb elõdjénél, amely jelentõs részben a csökkent súlynak tudható be, hiszen az F458 az alumínium karosszériának és a széles körben alkalmazott könnyûfémeknek, szénszálas mûanyagoknak köszönhetõen mindössze 1380 kg-ot nyom a mérlegen, szemben az elõd 1450 kg-jával. A húszcollos felniken elöl 235/35-ös, hátul pedig 295/35-ös gumik feszülnek. A súlyelosztás 42/58% a hátsó tengely javára, a mindig optimális tapadásról független hátsó felfüggesztés, részben önzáró E-diff differenciál, illetve F1-Trac elnevezésû menetstabilizáló elektronika gondoskodik. Ez utóbbiba integrálták az ABS-t is, amellyel a kocsi 32,5 méter alatt áll meg 100 km/h-ról. A Ferrarival persze nem csak száguldozni lehet, nagypapás stílusban, vegyes üzemben az F458 Italia beéri 13,7 liter benzinnel 100 km-en, CO2-kibocsátása pedig "csupán" 320 g/km.


Az F458 Italia hivatalosan a szeptemberi Frankfurti Autószalonon mutatkozik be, míg az elsõ darabok 2010 elején kerülnek a tulajdonosokhoz. Az autót az elõzetes becslések szerint kb. 175 000 fontért, azaz kb. 54 millió forintért lehet majd hazavinni Nyugat-Európában.