Az autó motorterében lévõ, 4,5 literes szívómotor 570 lóerõt teljesít.
Az olaszok ezúttal nem teketóriáztak, a fotók bemutatásával egy idõben, elegánsan közzétették az F458 összes technikai adatát is, bár az autót élõben csak a szeptemberi Frankfurti Autószalonon mutatják be.
A lámpák immár elöl is LED-esek, míg hátul a három kipufogó a legfeltûnõbb. Az autó oldalán több határozott ív fut végig, amelyek a hátsó, kör alakú lámpában végzõdnek. A hátsó tengely elõtt egy 4499 köbcentiméteres, közvetlen befecskendezéses, V8-as egység rejtõzik, amelynek sûrítése aránya versenyautókat idézõen 12:5. A 90 fokos hengerszögû benzines a modern technológiáknak köszönhetõen 570 lóerõs, ezt a teljesítményét 9000-es fordulatszámon adja le, míg 540 Nm-es nyomatéka 6000-es fordulatszámon áll a sofõr rendelkezésére, bár ennek 80%-a már 3250-es fordulatszámtól folyamatosan jelen van. Az egység 127 lóerõs literteljesítménye jelenleg egyedülálló a szívómotorok között, és ez a legpörgõsebb egység is a márka történetében. A motorhoz egy hétsebességes, duplakuplungos váltó csatlakozik, amelyet úgy hangoltak, hogy teljes gázon is finoman váltson, és nyomatékcsúcs közelében tartsa a fordulatszámot.
A rengeteg elektronikának és az alapos tervezésnek meg is lett az eredménye, mert az új sport-Ferrari 3,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, míg végsebessége 325 km/h. Az autó ráadásul a kanyarokban is gyorsabb elõdjénél, amely jelentõs részben a csökkent súlynak tudható be, hiszen az F458 az alumínium karosszériának és a széles körben alkalmazott könnyûfémeknek, szénszálas mûanyagoknak köszönhetõen mindössze 1380 kg-ot nyom a mérlegen, szemben az elõd 1450 kg-jával. A húszcollos felniken elöl 235/35-ös, hátul pedig 295/35-ös gumik feszülnek. A súlyelosztás 42/58% a hátsó tengely javára, a mindig optimális tapadásról független hátsó felfüggesztés, részben önzáró E-diff differenciál, illetve F1-Trac elnevezésû menetstabilizáló elektronika gondoskodik. Ez utóbbiba integrálták az ABS-t is, amellyel a kocsi 32,5 méter alatt áll meg 100 km/h-ról. A Ferrarival persze nem csak száguldozni lehet, nagypapás stílusban, vegyes üzemben az F458 Italia beéri 13,7 liter benzinnel 100 km-en, CO2-kibocsátása pedig "csupán" 320 g/km.
Az F458 Italia hivatalosan a szeptemberi Frankfurti Autószalonon mutatkozik be, míg az elsõ darabok 2010 elején kerülnek a tulajdonosokhoz. Az autót az elõzetes becslések szerint kb. 175 000 fontért, azaz kb. 54 millió forintért lehet majd hazavinni Nyugat-Európában.