A Citroen valamivel olcsóbban adja majd a DS3-at a Mininél.
A Citroen februárban hozta nyilvánosságra terveit, amely szerint felélesztik a DS nevet, igaz, az eredetitõl kissé más jelentést adva neki (Different Spirit). Elérkezett az idõ az elsõ ilyen modell bemutatására, amely a DS3 lesz.
Rendkívül nagy a választék felnibõl is, amelyek szintén kérhetõk a karosszéria színében. A beltérben tovább folytatódik a kínálat, a középkonzol hatféle árnyalatot ölthet, míg anyagból is jó néhány közül választhatunk. A mérnökök úgy alakították ki a kesztyûtartót, hogy minél több térdhelye legyen az elsõ utasnak. A csomagtér mindössze 285 literes, igaz, a gyártó ígéretei szerint öt felnõtt is kényelmesen elfér az autóban. Ami a technikát illeti, a DS3 a C3-asból építkezik, így annak McPherson elsõ, illetve csatolt lengõkaros hátsó futómûvét találjuk az autó alatt, amelyet a C3-asénál sportosabbra hangoltak.
Motorból hatféle áll a vásárlók rendelkezésére. A belépõ benzines az 1,4 literes VTi 95 lóerõvel, amelyet az 1,6 literes VTi követ 120 lóerõvel, míg a csúcsot ugyanennek az egységnek a 150 lóerõs, THP néven futó turbós változata jelenti. A leggyengébb dízelmotor az 1,4 literes HDi lesz 70 lóerõvel. A középutat itt az 1,6 literes HDi jelenti 90 lóerõvel, míg a csúcsgázolajos szerepét ugyanennek az egységnek a 110 lóerõs változatára bízták. Az autó a kategória átlagánál jobb hangszigetelést kap, a beltérben pedig prémium hifi, illetve navigációs rendszer szórakoztatja az utasokat.
A DS3 csak a kezdete a Citroen új modellcsaládjának, amely késõbb a DS4-gyel és a DS5-tel bõvül. Az elsõ jövevény mindenesetre 2010 tavaszától vásárolható meg a kereskedésekben, ára valamivel alacsonyabb lesz, mint a Minié.