A Lotus már tavaly bemutatta új 2+2 üléses modelljét. Az Evora a márka legnagyobb örömére népszerû a vásárlók körében, most pedig leleplezték a sportautó versenypályára szánt változatát is, amellyel természetesen több rangos versenyen is találkozhatunk majd.
A brit mérnököknek körülbelül 200 kg-ot spóroltak az 1350 kg-os autó tömegébõl, így a Type 124 súlya kevesebb, mint 1200 kg. A legfontosabb változásokat természetesen most is a lemezek alatt találjuk. A mérnökök jelentõsen átdolgozták a Toyota 3,5 literes, V6-os erõforrását, amely az utcai modellben 280 lóerõt és 342 Newtonmétert biztosít, így már 400-nál is több lóerõ rejtõzik a motorban, bár a Lotus nem árulta el a pontos adatokat.
A nagyobb teljesítménynek és a kisebb súlynak köszönhetõen kevesebb, mint 4 másodperc alatt gyorsul majd 100 km/h-s sebességre az autó. Természetesen az autó futómûvét és a fékeket is a nagyobb teljesítményhez hangolták, az autó építésénél pedig betartották az FIA technikai és biztonsági elõírásait is.
A Lotus Evora Type 124 Endurance Racecar a Frankfurti Autószalonon mutatkozott be élõben, de természetesen a versenypályákon is találkozhatunk majd az autóval. A gyár tervei szerint részt vesznek a jövõ évi 24 órás nürburgringi, a 12 órás sepangi, a 24 órás silverstone-i és a 24 órás dubai megmérettetésen.