2024.04.25. - Márk

Furgonnyit visz a Superb kombija

Furgonnyit visz a Superb kombija
Ezt csináld utánam – mondhatná az új Skoda Superb kombi, csomagtartója ugyanis alaphelyzetben 633, maximumon 1865 liter. Ez már majdnem furgon.

Hatalmas autó a Superb, majdnem öt méter hosszú (4838 mm), több mint 1,8 méter széles (1817 mm), vagyis nem véletlen a nagy poggyásztér. Opcióként mind a csomagtérajtó, mind a fedõ roló elektromosan mozgatható, miközben a bõröndök, táskák rögzítésérõl alumíniumsínek, hálók és kampók gondoskodnak.
Aztán van még dupla padló, raktérbe szerelhetõ kerékpártartó(!), s olyan világítás, amely nemcsak a csomagokat, hanem az autó környezetét is megvilágítja.



A Superb Combi utastere is gazdagodott a limuzinhoz képest, egyebek között a kulcsnélküli nyitás és indítási funkcióval. A helykínálatra rendben, a panoráma üvegtetõ méretes, nyitható, hõszigetelt, és világos, levegõs környezetet teremt az utastérben. A kétféle mp3-as CD lejátszós rádión túl merevlemezes tárolóval kiegészített, érintõképernyõs navigáció is rendelhetõ – a még jobb közérzetért.



Az új Superb Combi motorválasztéka a szedánéval egyezõ, vagyis három benzines és két dízelmotor. Mindegyik közvetlen befecskendezésû, kedvezõ fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékekkel. A dízelek között még megtalálható a régi, 140 lóerõs, 2 literes PD TDI, melyhez hatfokozatú manuális vagy kettõs tengelykapcsolós, ugyancsak hatos DSG váltó kapcsolódhat. Az ugyanezekkel a váltómûvekkel rendelhetõ, 2 literes common-rail már 170 lóerõs, és 350 Nm-es maximális nyomatékú.

A benzinesek közül szót érdemel a négyhengeres, 1,4 TSI, melynek teljesítménye (125 LE) összhangban van a Superb Combi utazóautó jellegével. Persze az 1,8-as TSI jóval nagyobb dinamikát garantál, s a 160 lóerõhöz választható hatfokozatú DSG váltó is. A kombi Superb csúcsmotorját a 3.6 FSI V6 jelenti, amely csak öszkerékhajtással lesz kapható.



Normál tapadási feltételek mellett a motor forgatónyomatékának 96 százaléka az elsõ kerekekre irányul, s ha kell dolgozni kezd a negyedik generációs Haldex-tengelykapcsoló. A futómû is a limuzin változatra épül, hozzáigazítva a Combi magasabb terhelhetõségéhez és tömegéhez. Mellé jön az elektronikus menetstabilizáló rendszer, amely hegymeneti elindulási asszisztenst is kínál.