2024.03.29. - Auguszta

Újra van mivel álmodni: Lexus LFA

Újra van mivel álmodni: Lexus LFA
A Tokiói Autószalonon végre bemutatták a Lexus szupersportkocsiját. Az 560 lóerõs autó 2010 tavaszán kerül piacra.

A Lexus történelmének ez az elsõ szupersport-autója, és a cég presztízse nem engedheti meg a kísérletezést, mindennek klappolnia kellett – többek között ezért húzta-halasztotta a japán gyártó a modell bemutatását: már 2005-ben bemutatták az elsõ tanulmányt, majd 2007-ben újabb prototípussal próbálkoztak.


Ám most vége a halogatásnak, elkészült az LFA névre hallgató modell, aminek váza és elemei a lehetõ legtöbb helyen szénszálból készült, így a 4,5 méteres autó 20 kilóval a másfél tonna alatt van, súlyelosztása pedig a tökéletes 48:52 a hátsó tengely javára.



Az olcsóbb Ferrarik ellenfelének szánt modell orrában egy 4,8 literes V10 motor foglal helyet, ami 560 lóerõt és 480 Nm-es csúcsnyomatékot teljesít. A szelepek és a beömlõ titánból, a dugattyúk kovácsolt alumíniumból készülnek, a száraz karteres kenés révén még hosszas versenypályázásnál is tökéletes az olajellátás. Az autó 3,7 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, végsebessége 325 km/h.



Az LFA erejét egy négy üzemmóddal rendelkezõ, hatfokozatú, robotizált sebességváltó továbbítja a hátsó kerekekhez. Érdekesség, hogy ez a váltó a jelenlegi trenddel szemben csak egy kuplunggal rendelkezik, de a legsportosabb módban is csak 0,2 másodpercre van szüksége egy kapcsoláshoz.



Felfüggesztése elöl kettõs keresztlengõkaros, hátul többlengõkaros, a megállásról pedig hat-, illetve hátul négydugattyús féknyergekkel szerelt Brembo-kerámiafékek gondoskodnak a 20 colos BBS felnik mögött.

A Lexus hangsúlyozza, hogy korlátozott darabszámú szériáról van szó, vagyis mindössze 500 darab legyártását tervezik. Már megkezdték a rendelések felvételét, a leggyorsabbak már jövõ év végén átvehetik 375 ezer dollárba (66 millió forint) kerülõ japán szupersport-autójukat.